Nieuwsbrief:

TLM Nijmegen


TLM Nijmegen
Nijmegen
Routebeschrijving
www.tlm.nl
024-3711111
Dealer van:Lid BOVAG

MOTO GUZZI, TRIUMPH


Welkom bij TLM: Dé zaak als het om Moto Guzzi of Triumph gaat! Wij als gepassioneerd Moto Guzzi & Triumph Motorcycles dealer zijn er trots op al sinds 1982 actief te zijn binnen Nederland en ver daarbuiten. Bezoek onze website of kom langs en maak kennis met TLM en Moto Guzzi of Triumph.
Alle motoren van TLM Nijmegen
88 motoren gevonden
MOTO MORINI X-CAPE
MOTO MORINI X-CAPE
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2023, 14073 Km
TRIUMPH TIGER 800 XCA
TRIUMPH TIGER 800 XCA
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2017, 108412 Km
Merkdealer
TRIUMPH SCRAMBLER 400 X
TRIUMPH SCRAMBLER 400 X
€ 7.495,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH TROPHY 1200
TRIUMPH TROPHY 1200
€ 2.490,- p/mnd klik hier
1999, 98608 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI STELVIO
MOTO GUZZI STELVIO
€ 18.499,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
TRIUMPH STREET TRIPLE
TRIUMPH STREET TRIPLE
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2015, 47067 Km
Merkdealer
TRIUMPH SPEED TRIPLE R
TRIUMPH SPEED TRIPLE R
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2016, 20933 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 100 MANDELLO
MOTO GUZZI V 100 MANDELLO
€ 15.990,- p/mnd klik hier
2022, 9004 Km
Merkdealer
TRIUMPH THRUXTON 900
TRIUMPH THRUXTON 900
€ 8.490,- p/mnd klik hier
2015, 5205 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 7 STONE 850
MOTO GUZZI V 7 STONE 850
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2022, 8724 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI STELVIO 1200 8V
MOTO GUZZI STELVIO 1200 8V
€ 8.990,- € 9.250,- p/mnd klik hier
2014, 38900 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 7 III SPECIAL
MOTO GUZZI V 7 III SPECIAL
€ 9.250,- € 9.750,- p/mnd klik hier
2020, 3142 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 7 III CARBON
MOTO GUZZI V 7 III CARBON
€ 8.750,- € 9.750,- p/mnd klik hier
2019, 10082 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 9 ROAMER
MOTO GUZZI V 9 ROAMER
€ 7.250,- € 7.990,- p/mnd klik hier
2016, 31500 Km
Merkdealer
TRIUMPH SCRAMBLER 1200 STEVE MCQUEEN EDITION
TRIUMPH SCRAMBLER 1200 STEVE MCQUEEN EDITION
€ 18.990,- € 19.990,- p/mnd klik hier
2021, 15457 Km
Merkdealer
TRIUMPH SPEED TRIPLE RS
TRIUMPH SPEED TRIPLE RS
€ 12.490,- € 12.990,- p/mnd klik hier
2018, 33733 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 9 ROAMER
MOTO GUZZI V 9 ROAMER
€ 8.490,- p/mnd klik hier
2016, 4679 Km
Merkdealer
TRIUMPH TIGER SPORT 660
TRIUMPH TIGER SPORT 660
€ 10.495,- p/mnd klik hier
2022, 1911 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 7 III STONE
MOTO GUZZI V 7 III STONE
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2022, 9241 Km
Merkdealer
TRIUMPH TIGER 1200 GT EXPLORER
TRIUMPH TIGER 1200 GT EXPLORER
€ 24.949,- p/mnd klik hier
2023, 1799 Km
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion