Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
10-11-2023
Kawasaki, veel nieuws en innovatie voor 2024!

Op de EICMA-show in Milaan presenteerde Kawasaki vijf niet eerder getoonde modellen. Ook de nieuwe Eliminator 500 en Ninja ZX-6R komen voor het voetlicht op het wereldwijde motorpodium. En wat te denken van de innovatie met onder andere de nieuwe Hybride modellen?

Als allereerste motorfietsfabrikant ter wereld introduceerde Kawasaki recent een hybride motorfiets in de vorm van de Ninja 7 Hybrid. Een échte Game Changer. Als passend vervolg hierop onthult Kawasaki nu de nieuwe Z7 Hybrid. ’S Werelds eerste hybride naked bike. Met deze onthulling verdubbelt Kawasaki zijn modelaanbod in de markt voor de motoren van morgen en laat het zijn commitment zien aan het ontwikkelen van alternatieve aandrijvingen voor de toekomst.

Voor 2024 komt Kawasaki ook met de nieuwe Z500 en Ninja 500. Om het succes voort te zetten in deze zwaarbevochte klasse worden deze modellen gelanceerd met een compleet nieuw motorblok, scherpe designs en moderne features. Om nieuwe rijders en veeleisende ervaren rijders optimaal te bedienen worden deze modellen in Nederland standaard geleverd als zeer complete SE-modellen.

Eerder dit jaar werd de nieuwe Eliminator 500 onthult. Deze brutale cruiser heeft een geheel eigen designtaal dat opvalt door zijn lange en lage silhoutte, LED-verlichting en digitale display. Met een nieuw 451cc Parrallel Twin motorblok, prachtig trellis frame en lage zithoogte is de Eliminator dé perfecte cruiser.

In de afgelopen 40 jaar heeft Kawasaki het hart van menig motorliefhebber weten te veroveren met de toonaangevende Ninja-serie. Hét toonbeeld van lef, technologische voorsprong en vooral liefde voor sportieve motoren. Geen enkele andere modelbenaming heeft wereldwijd zo’n sterke naamsbekendheid als de Kawasaki Ninja modellen. Om dit te vieren zijn onthulde Kawasaki recent de 40th Anniversary Edition van de Ninja ZX-10R, nieuwe Ninja ZX-6R en nieuwe Ninja ZX-4RR. Op de EICMA werden ook de Ninja 1000SX en Ninja 650 40th Anniversary Editions. Beide zijn voorzien van kleurstellingen gebaseerd op die van de legendarische Ninja waar het allemaal mee begon; de GPZ900R.

Met deze nieuwe modellen en niet eerder vertoonde innovatie is Kawasaki klaar voor seizoen 2024:

  • Ninja 7 Hybrid
  • Z7 Hybrid
  • Z500
  • Ninja 500
  • Eliminator 500
  • Ninja ZX-4RR
  • Ninja ZX-6R
  • Z e-1
  • Ninja e-1
  • 40th Anniversary Editions; Ninja ZX-10R, Ninja ZX-6R, Ninja ZX-4RR, Ninja 1000SX en Ninja 650


Ga voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt naar www.kawasaki.nl.
Je droomKAWASAKI nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

 

































Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: TRIUMPH in 1883 - Siegfried Bettmann komt op zijn 20e in 1883 vanuit Nuremberg, Duitsland over naar Coventry in Engeland. Nadat hij een korte tijd werkzaam is geweest bij Kelly en Co. als beschrijvingsdekundige buitenlandse talen. Na zes maanden neemt hij een baan aan bij de White Sewing Machine Co. als vertalend correspondent. Een aantal maanden werkt hij ook als verkoper in Noord Europa. In 1884 start hij S. Bettmann & Co. Import Export Agency in Londen. Hij verkoopt fietsen die gemaakt worden door Wm. Andrews maar met zijn eigen naam erop. Ze importeren ook Duite naaimachines en hebben een handelsonderneming voor andere Duitse fabrikanten. De naam Triumph vervangt die van Bettmann. Bettmann vindt het een makkelijke naam die in veel landen wordt begrepen. Hij noemt het bedrijf nu "The Triumph Cycle Company'. Deze verandert weer in 1887 in New Triumph Ltd. en daarna naar Triumph Cycle Co. Ltd. Shares. Dit werd mede door Dunlop Tyre Company ondersteunt met een bedrag van 45000 pond, een astronomisch bedrag voor die tijd. De Duitse mecanicien Mauritz Johann Schulte, ook afkomstig uit Nuremberg, wordt de juniorpartner van Bettmann. Hij is de man die Bettmann ervan weet te overtuigen dat het beter is om eigen producten te maken dan die van anderen te verkopen. Een kleine fabriek in Much Park Street in Coventry heeft capaciteit om voor Triumph de fietsen te produceren. Coventry is Engelands belangrijkste fietsen-handelsstad. De opstartkosten van 650 pond komen grotendeels van Bettmann's ouders (500 pond) en Schulte's kennissen. Later wordt Dunlop een belangrijke investeerder in het bedrijf. In 1889 verhuisd het bedrijf naar Mch Park Street, Coventry. Hildebrand & Wolfmuller, een motorfabrikant, heeft Schultes belangstelling. Hij wil deze in licentie gaan vervaardigen en importeert er één om te testen en rijdt ermee om het Coventry stadion. In 1898 gaat ook Bettmann in de onderhandeling. Ditmaal met Beeston Humber Motorcycles and Tricycles. Men komt echter niet tot een overeenstemming.
© 2000 - 2024 Motoroccasion