|
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, 4-kleppen, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder |
Boring x slag | 79.0|63.8 |
Cilinder inhoud | 1251 |
Comp. verhouding | 9.7 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 98|71.9|8000 |
Max. koppel | 108.4|6000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14.5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, 130mm |
Vering achter | Achterbrug, 120mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ř 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ř 267 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1500 |
Lengte | 2190 |
Breedte | 820 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 829 |
Drooggewicht | 240 |
Leverbare kleuren | 60th Anniversary yellow / Matt Grey / Midnight Black / Power Blue |
Beschrijving | De XJR1300 is terug als het nieuwste model in de Sport Heritage serie. 20 jaar evolutie hebben een verbluffend effect gehad op deze icoon. De luchtgekoelde viercilinder-in-lijn heeft niet alleen de grootste cilinderinhoud, maar deze icoon dwingt pure kracht en respect af.
De slanke racestijl brandstoftank en het brede aluminium fatbar stuur zorgen ervoor dat de krachtige, dynamische luchtgekoelde motor met grote cilinderinhoud goed zichtbaar is.
Het design van de solo buddyseat wordt aangevuld met een aluminium zijpaneel, dit in de stijl van een nummerplaat van een racer uit de zeventiger jaren, met drie roosterinzetstukken. Met een zwart 4-2-1 uitlaatsysteem en een nieuw zadelkap ontwerp is het uiterlijk helemaal compleet. |