Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Zojuist ingeruild, Moet nog worden gewassen en gepoetst!
Afkomstig van 1ste eigenaar. Origineel Nederlandse motor
- WIJ RESERVEREN GEEN MOTOREN!
INTERESSE IN DEZE MOTOR? KOM LANGS IN ONZE WINKEL!
DE BELLER IS SNELLER, NEEM CONTACT OP MET 0546681054 (OOK WHATSAPP)
(Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van o.a. accesoires, opties, druk -en zetfouten)
DE MOTORZAAK VAN TWENTE!
Al ruim 20 jaar is Jos Engbers Motoren het adres voor de aankoop van uw nieuwe of (jong) gebruikte motor.
Onze motoren worden altijd aangeboden voor een complete rijklaar prijs inclusief afleverinspectie! 3 Maanden volledige Jos Engbers Motoren garantie indien het aankoopbedrag boven de € 4.500,- is. Ook bestaat er de mogelijkheid om dit uit te breiden naar 12 of 24 maanden. Dit middels een Premium Garantie Care4Bike, Real Garant. Vraag gerust naar de voorwaarden.
Tevens beschikken wij over een ruime werkplaats met gespecialiseerd personeel. De plek voor het onderhoud aan uw geliefde motor. Ook voor motorkleding bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zijn dealer van O.A: Shoei, Shark, RST, Held etc.
Door liefhebbers, voor liefhebbers!
U bent van harte welkom bij ons in de winkel.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 74|51,1 |
Cilinder inhoud | 660 |
Comp. verhouding | 11.9 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Vermogen | 81|60|10.250 |
Max. koppel | 64|6250 |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,2 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisvormig stalen buizenframe |
Vering voor | Showa 41mm upside down aparte functievoorvorken (SFF) |
Vering achter | Showa monoshock RSU, met instelbare voorspanning |
Remmen voor | 310 mm remschijven met dubbele zuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 255mm-remschijf |
Voorband | 120/70R17 |
Achterband | 180/55R17 |
Wielbasis | 1401 |
Lengte | |
Breedte | 795 |
Hoogte | 1089 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 206 |
Leverbare kleuren | Lucerne Blue/Sapphire Black Korosi Red/Graphite Graphite/Black. |
Beschrijving | Een paar dagen na de teaser is de 2022 Triumph Tiger Sport 660 dan eindelijk geland. De crossover, gebaseerd op de Trident 660, wil vliegensvlug dé referentie in het segment worden door verschillende technische oplossingen die de motorfiets absoluut uniek maken. En – dat wil Triumph natuurlijk – dat moet er voor zorgen dat de motor aantrekkelijk is voor de jonge fans van het merk, voor degenen die terugkeren in het zadel na een, noem het maar, bachelor én voor motorrijders die op zoek zijn naar een veelzijdige, leuke en toegankelijke toermotorfiets. |
Welkom bij Jos Engbers Motoren.
Wij willen u hiermee zo goed mogelijk van dienst zijn. Zoekt u een motor die er niet bij staat, laat u dan niet tegen houden om ons te bellen of te mailen.
| Tubbergen, Overijssel |
| 0546-681054 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken