|
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 74,05 |61,9 |
Cilinder inhoud | 800 |
Comp. verhouding | 11,3:1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70 |9.500 |
Max. koppel | 79|8,050 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Vering voor | Showa upside down-voorvork 43 mm, veerweg 180 mm |
Vering achter | Showa monoshock met hydraulisch verstelbare voorspanning, veerweg achterwiel 170 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 305 mm, Nissin zwevende tweezuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 255 mm, Nissin zwevende eenzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1.530 |
Lengte | |
Breedte | 795 |
Hoogte | 1.350 |
Zithoogte | 810 - 830 mm. Low seat version available: 760 - 780 mm mm |
Drooggewicht | 200 |
Leverbare kleuren | zwart, zwartglans, zilvergrijs, blauw |
Beschrijving | De nieuwe Tiger 800 XRX, die een voorkeur heeft voor de weg, is een makkelijk te hanteren motorfiets voor avonturen waarbij de snelwegen van de wereld worden bedwongen of steden worden doorkruist, maar hij is ook ideaal wanneer u een keer de gebaande paden wilt verlaten.
De XRX heeft een soepele vermogensafgifte en levert prestaties die zelfvertrouwen en een solide rijgedrag inspireren. De verhoogde respons van het Triumph 800 Triple-blok, het lichtere uitlaatsysteem, het nieuwe fullcolour TFT-instrumentenpaneel en de schakelaarbehuizing, het scherm dat in vijf standen versteld kan worden en de vier rijmodi zijn nog maar enkele van de vele eigenschappen die deze XRX van de nieuwe generatie heeft meegekregen.
De gegoten 19-inch voorvelg en Metzeler Tourance-banden werken samen met de dynamische systemen en de nieuwe rijpositie van de XRX om u een heerlijke comfortabele allroad-rit te garanderen. U merkt onmiddellijk de nieuwe, kortere eerste versnelling op die u meer tractie bij lage snelheden geeft en die onmiddellijk reageert precies wanneer u dat het meest nodig hebt. Bovendien omvat de toonaangevende basistechnologie een elektronische gasklepregeling en een volledig nieuw Brembo-voorremsysteem.
De nieuwe Tiger 800 XRX levert iedere dag opnieuw een compleet avontuur op de weg.
|