|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, ééncilinder |
Boring x slag | 77|63.6 |
Cilinder inhoud | 249 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Carburator (Keihin FCR37MX) |
Ontsteking | |
Vermogen | 43|31.7|11000 |
Max. koppel | 28.7|8500 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Telescopische UPS voorvork, schroefveren, oliegevulde schokdempers, veervoorspanning, Showa - ingaande demping op high-speed en low-speed meervoudig instelbaar, veerweg 310 mm |
Vering achter | Swingarm, schroefveer, oliegevulde schokdempers, veervoorspanning en in- en uitgaande demping meervoudig instelbaar, Showa - ingaande demping op high-speed en low-speed meervoudig instelbaar, veerweg 310 mm |
Remmen voor | Enkele 250 mm schijf |
Remmen achter | 240 mm schijf |
Voorband | 90/100 - 21 |
Achterband | 120/80 - 19 |
Wielbasis | 1465 |
Lengte | 2165 |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1260 |
Zithoogte | 955 |
Drooggewicht | 92 |
Leverbare kleuren | Champion Yellow |
Beschrijving | Het verbeteren van de beste 250 cm3 viertakt die Suzuki ooit geproduceerd heeft was geen eenvoudige opgave. De uitdaging voor de constructeurs van Suzuki was duidelijk, en ze grepen deze met beide handen aan. Een andere carburateur, een andere vorm van het uitlaatkanaal, een verbeterd frameontwerp en een gewijzigde vering maken de RM-Z250 nog krachtiger en wendbaarder. De Suzuki RM-Z250 is terug aan de top en klaar voor het podium in 2008. |