Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Collectors item!!
Compleet originele Nederlandse Suzuki GSX-R750 1985, deze is destijds overjarig op kenteken gekomen.
Motor verkeerd in uitzonderlijke staat zonder schade, originele labels en stickers en de uitlaten zijn nog origineel zwart.
Onversleuteld en ongerestaureerd!
Een echte liefhebber ziet hoe uitzonderlijk deze staat is.
Merk: Suzuki
Type: GSX-R750
Bouwjaar: 1985
Kilometerstand: 35.397km
Sleutels: 2
Type motor: Supersport
Marge/BTW: Marge
Voor meer informatie over deze motor neem dan even contact op!
- Inruil is mogelijk*.
Proefrit is mogelijk naar overeenstemming.
Wilt u een motor bezichtigen of een proefrit maken?
Geen probleem! Bel of mail ons voor een afspraak.
06- 205 08 505 / info@vdh-motoren.nl
*In & verkoop van nieuwe en gebruikte motoren*
*Periodiek onderhoud volgens fabrieksspecificaties
*Complexe diagnose en reparaties
*Opbouwen van accessoires en complexe componenten
*Schade afhandeling en reparaties
*Uitgebreide financierings opties*
*Inruil, proefrijden, thuis bezorgen*
*10 dagen gratis All Riskverzekering**
*Wij leveren ook nieuwe motoren*
Kijk voor nog meer zeer nette occasions op www.vdhmotoren.nl
VDH Motoren
Industrieweg 23
6651KR Druten
06-20508505
Volg ons ook op:
Instagram : @vdhmotoren
Facebook : @vdhmotoren
* Vraag naar de voorwaarden.
** Vooraf aanmelding noodzakelijk, geen aanmelding is niet verzekerd.
***Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Welkom bij van den hatert motoren
een passievol en innovatief bedrijf dat met u meedenkt!
Door kennis i.c.m. het uitgebreide netwerk kan VDH Motoren de service verlenen waarbij de consument op 1 komt, hierbij wordt service en kwaliteit voorop gesteld.
Wij werken op afspraak buiten openingstijden voor eventueel de haal&breng service of voor het persoonlijke contact waarbij een stukje extra aandacht gewenst is.
Bij VDH Motoren kunt u terecht voor o.a. volgende diensten:
In & verkoop van nieuwe en gebruikte motoren
Periodiek onderhoud volgens fabrieksspecificaties
Complexe diagnose en reparaties
Opbouwen van accessoires en complexe componenten
Schade afhandeling en reparaties
Motorverzekering & Motorfinanciering
 | Druten, Gelderland |
 | 06 20508505 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken