Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
DIKKE MV AUGUSTA 1078 RR
- Brembo remmen
- Bar end spiegels
- Gear indicator
- Stuurdemper
- Boekjes / CD
- Handvat verwarming
- Wij hebben een mooie selectie prachtige motorfietsen met een frisse prijsstelling!
Let op wij zijn enkel geopend op afspraak 06-25457013
Select Motors Apeldoorn
Loudonstraat 75
7332 BA Apeldoorn
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vier cilinder 4 tact |
Boring x slag | 79|55 |
Cilinder inhoud | 1078 |
Comp. verhouding | 13:1 |
Kleppen | 16 kleppen DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 154|113|10700 |
Max. koppel | 117|8100 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 13/38 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen tubular trellis frame |
Vering voor | Upside down telescoopvork |
Vering achter | Progressieve monoshcck schokdemper |
Remmen voor | 320 mm dubbele zwevende remschijf |
Remmen achter | 210 mm enkele schijf |
Voorband | 120-70 ZR 17 |
Achterband | 190-55 ZR 17 |
Wielbasis | 1410 |
Lengte | 2020 |
Breedte | 760 |
Hoogte | |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 185 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Brutale 1078RR vormt de absolute top van de Brutale piramide, en dus van de hele nakedklasse, need we say more? De schitterende Brutale wordt in deze topversie aangevuld met een enorm krachtig motorblok en top rijwielcomponenten. De nieuwe radiale Brembo Monobloc remklauwen, vederlichte Brembo wielen en volledig instelbare Marzocchi voorvork zijn ongezien in de nakedklasse.
|
| Apeldoorn, Gelderland |
| 06-25457013 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken