Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In nette staat verkerende 990 Superduke!
Staat voor een meeneemprijs.
Deze motor loopt niet.
Verder wel in nette staat!!
Motorisch niet helemaal 100%.
Of helemaal 100% motorisch stuk.
1 van die 2.
Dus waarschijnlijk het beste om hier een ander blok onder te hangen, of helemaal reviseren.
Is rijdend met een tikje hier gekomen maar met een testrit compleet stil gevallen.
Voor meer informatie mag je altijd bellen of langs komen.
# onze vraagprijs is geheel rijklaar incl garantie.
# inruilen is mogelijk.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Twincilinder, 4-takt, V 75° |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Keihin EMS |
Vermogen | pk / 88 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 100 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Meervoudige oliebadkoppeling, hydr. bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwkoppeling |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Chroom-molybdeen, gemoffeld buisframe |
Vering voor | WP USD Ø 48 mm, veerweg 135 mm |
Vering achter | WP Monoshock, veerweg 160 mm |
Remmen voor | 2 x Brembo vier-cilinder remklauw, 2 x remschijf Ø 320 mm |
Remmen achter | Brembo een-cilinder zwevende remklauw, remschijf Ø 240 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 180/55 ZR 17" |
Wielbasis | 1450 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 850 mm |
Drooggewicht | 186 kg |
Leverbare kleuren | Zwart, Antraciet, Oranje |
Beschrijving | Je zoekt naar woorden om uitdrukking te geven aan het rijplezier en het gevoel dat je tijdens het rijden op je KTM 990 Super Duke ervaart. Zoals KTM het begrip Streetfighter opnieuw heeft uitgevonden, probeer jij nu nieuwe woorden te bedenken die beschrijven wat er zich, bocht na bocht, onder je afspeelt. De KTM 990 Super Duke neemt de bochten met extreme precisie, soepel en fel tegelijk. Je ervaart de straat onder je, de centrifugaalkracht en je wilt meer, veel meer. |
Welkom bij Lemar motoren.
Het adres voor de aanschaf van uw gebruikte motor! Een goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Door een ruime keuze aan gebruikte motoren is het eenvoudig om de verschillen tussen diverse type's meteen te laten zien.
Wij bieden goede garantie mogelijkheden. Op een motor vanaf € 3000,- geven wij standaard 3 maanden garantie. Staat de motor van uw keuze er niet bij, dan beschikken wij alsnog over de mogelijkheid een passende motor voor u te vinden.
Mocht u geinteresseerd zijn dan kunt u ons altijd telefonisch bereiken.
 |
Lemar Motoren |
|
Stationsweg 120-J
Oostrum (Venray)
Plan de route
|
 |
0478-501669
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken