Nieuwsbrief:

KAWASAKI  ZX 10 - 1988

Garantie: Nee
44000 Km
ROOD
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
kawasaki - zx-10
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Leuke Oude ZX 10 ! Loopt niet. leuke project motor.

Het familiebedrijf Wim ter Braake Motoren is al meer dan 31 jaar dé motorwinkel van Nederland. Met altijd meer dan 200 motoren op voorraad is er voor elke motorliefhebber een passende motor. We leveren alle merken, nieuw en gebruikt.

Per 1 februari 2022 heeft Voordeelhelmen.nl haar intrek genomen op de bovenverdieping van Wim ter Braake Motoren. Met meer dan 80 merken in het assortiment en deskundig advies kan Voordeelhelmen.nl de motorrijder voorzien van een complete motoruitrusting.

Voor onderhoud en/of reparatie is ook uw motorfiets in uitstekende handen in onze 5 sterren gecertificeerde werkplaats. We zijn ook in het bezit van een vermogens-testbank voor het perfect afstellen van uw motorfiets.

Kortom, bij Wim ter Braake bent u aan het juiste adres voor alles wat te maken heeft met motoren. Wij zouden graag eens persoonlijk kennis willen maken en zien u dan ook graag bij Wim ter Braake Motoren te Nijeveen.
  • Zie je iets leuks?

    BEL of MAIL 

    0522-492255 

    Wim@terbraake.nl 

    Wij staan graag voor u klaar. 

Opties en Accessoires:
Bezorgen door heel NL mogelijk, Klokje, Temperatuurmeter




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Wim ter Braake Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2024 Motoroccasion