Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De nieuwe Z900 SE tilt het ‘’best-in-class’’ concept van zijn voorgangers naar een hoger niveau en combineert streetfighter mentaliteit met premium rem- en veercomponenten van
Brembo en Öhlins. Zijn unieke totaalpakket bestaat uit een krachtige 948cc vier-in-lijn motor, fenomenale handling en geëvolueerde Sugomi styling.
Verder zijn er nieuwe hightech features waaronder een Up/Down Quickshifter, Cruise Control, Cornering Management en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73 mm x 73 mm |
Cilinder inhoud | 948 cc |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 36 mm met ovalen hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 125 pk / 92.2 kW bij tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 7 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.692 (35/13) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale Back-link, met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel tegenover liggende 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1450 mm |
Lengte | 2065 mm |
Breedte | 825 mm |
Hoogte | 1065 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Wim ter Braake motoren is een jong en dynamisch bedrijf, dat al weer vanaf 1989 actief is in de motorbranche. Door korte inkoopkanalen en regelmatig nieuwe aanvoer, gewoon uit Nederland of elders uit Europa, is de prijsstelling gunstig en de kwaliteit van motoren bijzonder hoog!
In 2003 werd deze ons zo kenmerkende kwaliteit dan ook bekroond met een Bovag 5 sterren certificering! In 2005 werd ook de lang verwachte stap naar een exclusief dealerschap gemaakt, u vind bij ons bijna de gehele lijn wegmodellen van het Japanse topmerk Kawasaki. Wij proberen een zo groot mogelijk aanbod ook beschikbaar te hebben, ook voor verhuur of als demomodel waarmee dan natuurlijk proefgereden kan worden.
Een plezierige en gezellige sfeer met daarbij een moderne open werkplaats met klantgericht en technisch goed geschoold personeel. Een persoonlijke afdeling verkoop die circa 200 motoren voor U heeft staan, vaak gebruikt maar ook nieuw en veelal met fabrieks- of Bovag garantie. Verder hebben wij natuurlijk een ruime, goed gesorteerde, kledingafdeling en vele accessoires van de diverse merken.
Graag tot ziens in Nijeveen, dat is dichterbij dan je denkt!
 | Nijeveen, Drenthe |
 | 0522-492255 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken