Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Wij zijn i.v.m. vakantie gesloten van zaterdag 26 juli
16.00u tot dinsdag 12 augustus 8.30u.
Opties en Accessoires: 2 koffers, ABS, Alarmlichten, Elektrische ruit, Handvatverwarming, Keyless ride
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, viertaktmotor met viercilinders-in-lijn |
Boring x slag | 84 mm x 84 mm |
Cilinder inhoud | 1352 cc |
Comp. verhouding | 10.7:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen met variabele kleptiming |
Brandstof toevoer | Injectie: ø40 mm x 4 |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 155 pk / 114 kW bij 8800 tpm |
Max. koppel | 136 Nm bij 6200 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 3.333 (50/15) |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Geperst aluminium monocoque frame |
Vering voor | 43 mm upside down voorvork, met traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning. Veeruitslag 113 mm |
Vering achter | Bottom Link Uni Trak met gasgevulde schokdemper Tetra-lever. Traploos instelbare uitgaande demping. Veeruitslag achter 136 mm |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type remschijven van 310 mm |
Remmen achter | Enkele wave-type remschijf van 270 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1520 mm |
Lengte | 2230 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1345 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 300 kg(304 kg ABS) kg |
Leverbare kleuren | Metallic groen/zwart, zwart/matzwart |
Beschrijving | Tot heden stonden sports tourers in het teken van de compromissen. Kawasaki sluit geen compromissen. Wij namen de motor van de onstuitbare ZZR1400, de krachtigste hypersportsbike ter wereld, en pasten zijn afstellingen aan om de mega sports tourer 1400GTR de prestaties te geven die enthousiaste motorrijders verwachten. Het unieke zelfdragende frame van Kawasaki biedt bovendien het comfort en de bagagecapaciteit die je nodig hebt om probleemloos enorme afstanden af te leggen. |
Jensen Motorrijwielen is gespecialiseerd in gebruikte BMW's.
We hebben altijd 30 tot 40 occasions in de winkel, van K-, F- en R- serie uit de 90-er jaren tot bijna nieuw. U kunt bij ons terecht voor onderhoud, reparatie, spuitwerk en schadeafwikkeling.
Als het maar om BMW's gaat! tot ziens in de zaak, Huub en Renzo
 | Nijmegen, Gelderland |
 | 024-3733193 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken