Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Wij berekenen geen afleverkosten.
Prijs is incl: afleverbeurt, 6 maanden garantie, Volle tank brandstof.
Extra`s:
ABS
Traction controle
3-delige originele kofferset
Cruise controle
Originele handvatverwarming
Originele middenstandaard
Verstelbaar windscherm
Android / Apple connectie
Informatie:
Nieuwstaat
Service en instructie boekje aanwezig en ingevuld.
Voor meer info: info@jonkersmotoren.nl of bel 073-511 4938
- Financiering via NU motor rijden mogelijk
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 8-kleppen Parallel Twin met 270° crank en uni-cam |
Boring x slag | 92|81.5 |
Cilinder inhoud | 1084 |
Comp. verhouding | 10.1:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | |75|7500 |
Max. koppel | 104|6250 |
Koppeling | Natte lamellenkoppeling |
Versnellingsbak | handgeschakelde zesversnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20.4 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Semi dubbel wiegframe |
Vering voor | Showa 43 mm SFF-BP-type omgekeerde telescopische vork met voorinstelbare veerdruk, veerweg van 150 mm. |
Vering achter | Monoblock aluminium swingarm met Pro-Link met SHOWA gasgevulde demper, hydraulische voorspanningsregelaar, 150 mm veerweg |
Remmen voor | 2-kanaals ABS, Radiaal gemonteerde remklauw met vier zuigers, zwevende dubbele schijf van 310 mm |
Remmen achter | 2-kanaals ABS, Remklauw met enkele zuiger, enkele schijf van 256 mm |
Voorband | 120/70R17 M/C |
Achterband | 180/55R17 M/C |
Wielbasis | 1535 |
Lengte | 2240 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1360 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 242 |
Leverbare kleuren | Matte Iridium Grey Metallic, Pearl Glare White, Graphite Black |
Beschrijving | Bereid je voor op een motor die alles kan. Dagelijks woon-werkverkeer, sportief rijden of weekendritjes met twee? Alles kan. De NT1100 biedt jou de veelzijdigheid van een GT zonder compromissen. Hij opent een gloednieuwe wereld van rijplezier. Hij is licht, wendbaar en comfortabel, voorzien van strak kuipwerk en met de beste uitrusting.
Comfortabel GT-ontwerp voor rijder én passagier
Lichtgewicht chassis, ophanging met lange veerweg
Krachtige parallel tweecilindermotor
Standaard verwarmde handvatten, cruise control en zijkoffers
Geavanceerde rijtechnologie
Optioneel: Dual Clutch Transmission met zes versnellingen
6,5-inch touchscreen met smartphone-connectiviteit |
Jonkers Motoren is een kleine maar goed ingerichte motorzaak.
Wij houden ons voornamelijk bezig met nieuwe en gebruikte motoren. Dit betekent dat we repareren en service verlenen en uiteraard ook motoren verkopen. Het aanbod van gebruikte motoren is te zien op deze site. Maar ook voor nieuwe motoren kunt u bij ons terecht. Voor alle nieuwe modellen van de bekende merken verwijzen we u graag naar de weblinks.
Heeft u met uw motor een ongelukje gehad? Dan is het misschien goed om te weten dat we ook schade-afhandeling doen. Daaronder verstaan we de taxatie van de schade, maar ook het herstellen van de schade aan uw motor.
Tot slot is het belangrijk om te weten dat u ook voor losse onderdelen en accessoires bij ons terecht kunt. Op het gebied van banden bent u bij ons erg voordelig uit. We zijn dealer van Bridgestone, Michelin en dunlop banden. U kunt daarbij rekenen op 10 tot 30 % korting en bijna altijd gratis montage. Ook voor andere bandenmerken kunt U bij ons terecht.
| Vlijmen, Noord-Brabant |
| 073-5114938 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken