Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  FORTY-EIGHT SPECIAL - 2019

Garantie: Ja
9539 Km
Wicked Red
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
harley-davidson - forty-eight-special
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Specificaties Forty eight special

Door omstandigheden zijn wij momenteel alleen geopend op afspraak. Heeft u interesse in een motor, dan kunt u via e-mail contact met ons opnemen voor een afspraak: info@harliepleats.nl

- 1200 cc
- 5 versnellingen
- Injectie
- Smart security system
- ABS remsysteem
- 130 mm voorband / 150 mm achterband
- 9 spoke aluminium wielen
- 49 mm voorvork poten
- Wicked red kleurstelling
- 70's tank graphics
- Tallboy stuur (standaard af fabriek)
- Zwart met chrome motorblok
- Forward controls
- Detachable windscherm
- Solo zadel
- HD ® zijtas
 
  • Xl1200 Forty eight special uit 2019 in hele mooie wicked red kleurstelling. Slechts 9.539 km op de teller. Originele nederlands geleverde motor afkomstig van 1e eigenaar. Dealer onderhouden. Onderhoudshistorie d.m.v. facturen en onderhouds / instructieboekje is aanwezig. De forty eight special is t.o.v. de normale forty eight anders m.b.t. het stuur / zithoogte / tank graphics. De zithoogte van de special is iets lager (705mm) dan bij de standaard 48. Het tallboy stuur dat standaard op de special gemonteerd is zorgt ervoor dat je comfortabeler (meer rechtop) op de motor zit.

Opties en Accessoires:
ABS, Alarmsysteem, Forward controls, swingarm bag, Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Harliepleats
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion