Nieuwsbrief:

DUCATI  916 SPS - 1997

Bouwjaar:
1997
Kleur:
ROOD
Vermogen:
96 kW
Teller:
21.000 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Garantie: Geen

Nr: 410

De Ducati 916 SPS (Sport Production Special) is een legendarische motorfiets die werd geproduceerd van 1997 tot 1998. Het was een high-performance sportmotorfiets die was gebaseerd op de al even iconische Ducati 916, maar met enkele belangrijke verbeteringen en upgrades om zijn prestaties op de baan te verbeteren.

Enkele van de opvallende kenmerken en specificaties van de Ducati 916 SPS zijn onder andere:

Motor: De 916 SPS werd aangedreven door een krachtige luchtgekoelde 996 cc V-twin motor. Deze motor leverde indrukwekkende prestaties en produceerde ongeveer 134 pk, wat voor die tijd buitengewoon was.

Chassis: De motorfiets had een lichtgewicht frame en geavanceerde ophangingselementen, waaronder verstelbare Showa-voorvorken en een verstelbare Öhlins-achterschokdemper. Dit zorgde voor uitstekende handling en stabiliteit op het circuit.

Remmen: De Ducati 916 SPS was uitgerust met krachtige Brembo-remmen voor maximale stopkracht en controle.

Gewicht: De motorfiets was licht en behoorlijk wendbaar, wat bijdroeg aan zijn uitstekende prestaties.

Design: De 916 SPS had het kenmerkende agressieve ontwerp van de 916-serie, met een opvallende en gestroomlijnde carrosserie die zowel esthetisch als functioneel was.

Beperkte productie: De 916 SPS was een zeldzame en exclusieve motorfiets, en er werden slechts een beperkt aantal exemplaren geproduceerd, wat bijdroeg aan zijn prestige onder motorliefhebbers.

De Ducati 916 SPS was bedoeld voor raceliefhebbers en professionals die op zoek waren naar een motorfiets met topprestaties voor gebruik op het circuit. Het wordt vaak beschouwd als een van de hoogtepunten van de Ducati 916-serie en heeft een blijvende invloed gehad op de wereld van superbikes en sportmotoren. Vanwege zijn zeldzaamheid en historische betekenis zijn goed onderhouden exemplaren van de Ducati 916 SPS vandaag de dag zeer gewild bij verzamelaars en liefhebbers van sportmotoren.

= Bedrijfsinformatie =

Garanties
Persoonlijke service
Dezelfde dag wegrijden
Whatsapp account voor vragen 0105990777, ook 's avonds
Vele positieve ervaringen van klanten door heel Nederland

Sinds de oprichting van Cama Motoren in 1995 is ons mooie bedrijf uitgegroeid tot een allround motorzaak waar service en kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Naast in -en verkoop van gebruikte motoren en (nieuwe) scooters, bent u bij ons aan het juiste adres voor onderhoud van alle merken en soorten motorfietsen en scooters.

Bent u op zoek naar een motorfiets, scooter, heeft u advies nodig aangaande uw gemotoriseerde tweewieler of wilt u een onderhoudsbeurt inplannen? Kom dan naar Cama Motoren in Maassluis!




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Cama Motoren
P.J. Troelstraweg 8
Maassluis
Plan de route
010-5990777
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "GoldWing" betekent: De GL1000 GoldWing van Honda betekende een sensatie toen hij in oktober 1974 werd geïntroduceerd op de IFMA-motorshow in Keulen. Niet alleen door zijn massieve uitstraling en enorm gewicht van 260 kilogram, maar ook door de watergekoelde viercilinder Moxermotor en andere technische bijzonderheden, zoals een tank die onder het zadel is geplaatst. De motorfiets heeft een reputatie verworven als betrouwbare,comfortabele en soepele toerbuffel. Er bestaat waarschijnlijk geen andere motorfiets waarover de meningen zo verdeeld zijn. ‘You hate it or you love it’, zeggen de Engelsen; een middenweg bestaat niet. GoldWinghaters spraken al snel over de Lead Wing (de loden vleugel). Aan de andere kant zijn er motorrijders die bij de GoldWïng zweren, getuige de vele (grote) clubs die momenteel rond dit merk bestaan. Vooral in de Verenigde Staten werd de GoldWing binnen korte tijd een doorslaand succes. Hoe dan ook, de GoldWing is de motorfiets met de meeste (ongunstig klinkende) bijnamen uit de geschiedenis van de motorfiets, zoals: halve auto, Scania en touringcar op twee wielen. Door de jaren heen werd de motorfiets voortdurend verbeterd. De huidige GoldWing heeft een zescilinder krachtbron en is de meest luxueuze toerfiets die te koop is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion