|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 100|74|7000 |
Max. koppel | 115|5500 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | nee |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 190 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 200 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem (Ų 305 mm) zwevend gemonteerd, vaste EVO 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Schijfrem (Ų 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2210 |
Breedte | 915 |
Hoogte | 1430 |
Zithoogte | 840/860 |
Drooggewicht | 225 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | 25 jaar geleden heeft BMW Motorrad het allroadsegment geļntroduceerd en staat sindsdien soeverein aan de top. Om deze positie te behouden is het nu tijd geworden om nieuwe maatstaven te zetten met de BMW R 1200 GS. Geheel in de stijl van haar voorgangers is de R 1200 GS de optimale motorfiets voor on- en offroadgebruik. |