Beschrijving | Aprilia motoren zijn over de hele wereld bekend om de superioriteit van het chassis. De RSV4 R legt de lat nog hoger met een geheel eigen state of the art chassis architectuur, die het resultaat zijn van de expertise opgebouwd door Aprilia in de jaren van het racen en de overwinningen, en temt de explosieve kracht van de V4 motor door de rijder absolute controle over de motorfiets te bieden.
Heel eenvoudig, de RSV4 R is het beste pakket die vandaag beschikbaar is voor de veeleisende rijder die het uiterste wil kunnen vragen van een motorfiets maar die ook confortabel is om te rijden op de openbare weg.
Perfecte massacentralisatie is slechts een van de grote troeven van het RSV4 R frame. Dit is bereikt door het optimaliseren van elk klein detail. Net als op een race-machine, is de tank zo geplaatst dat de meerderheid van de brandstof onder het zadel zit om de balans te optimaliseren en met verwaarloosbare verschillen tussen de volle en lege tank voorwaarden.
In overeenstemming met de geconsolideerde Aprilia tradities, is bij het aluminium frame van de RSV4 R maakt gebruik van de kracht en flexibiliteit van gegoten en geperste elementen, die aan elkaar zijn gelast in een structuur van nieuwe maatstaven op het gebied van balans en dynamische efficiëntie. Het resultaat is maximale stijfheid en flexional stijfheid geoptimaliseerd om de volledige motorfiets te controleren. Dit betekent dat de Aprilia RSV4 R niet alleen een motor is met verwoestende prestaties, maar wiens grootste kracht ook is juist het ongelooflijke gemak is waarmee elke rijder zijn volledige potentieel kan tonen. De achterbrug maakt gebruik van dezelfde technologie als bouwkundige het frame en biedt dezelfde perfecte balans tussen flexibiliteit en torsiestijfheid om bij te dragen aan de buitengewone handling mogelijkheden van de RSV4 R.
De unieke constructie techniek van het frame en de achterbrug stelt de rijder in staat om zowel pronken met de van nature glanzende kleur van aluminium, alswel de pure race-look van de RSV4 R.
Suspensions
Het invullen van het chassis is een overtreffende trap suspensie lay-out - de omgekeerde voorvork Sachs heeft 43 mm diameter binnenpoten en is voorzien van instelbare veervoorspanning en hydraulische compressie en uitgaande demping.
De Sachs achtervering werd ontwikkeld uit ervaring, opgedaan direct op de baan. Deze shok absorber heeft een piggy back stikstof canister (afzonderlijk en gemonteerd op het chassis van de eenheid) en instelbare veervoorspanning, compressie, een uitgaande demping en lengte, waardoor de hoogte van de achterkant van de motorfiets wordt aangepast aan de wijziging van verschillende rijstijlen en tracks.
Het invullen van het pakket is een stuurdemper, ook door Sachs, die zorgt voor een onberispelijke stabiliteit bij hoge snelheid en precisie op de millimeter
Componentry
Een echte Superbike is bijzonder, niet alleen wat betreft prestaties, maar ook door de zorg waarmee deze id gebouwd. De details van de RSV4 R spreken boekdelen, zichtbaar is dat de RSV4 R gebouwd is met een obsessieve aandacht voor elk aspect..
In de volgende opsomming zijn slechts enkele punten van de belangrijkste gebruikte toonaangevende componenten opgenomen:
- Instrumentenpaneel: het gemengde type (digitaal-analoog), ontvangt alle informatie van de CAN-lijn en wordt een integraal en essentieel onderdeel van het zelf-diagnose systeem omdat het is uitgerust met een geheugen. Dit is een volwaardige on-board computer, met een dot matrix display in te stellen in een minimalistisch, ultramodern en compact design. Zijn functies zijn verbeterd en zijn allemaal toegankelijk vanaf drie gemakkelijk te bedienen knoppen.
- Koplamp: de drievoudige koplamp lay-out is niet alleen een verwijzing naar de legendarische originele RSV Mille, maar ontworpen om 's nachts ultiem zicht te bieden.
-Elektrisch systeem: ontworpen van meet af aan met maximale functionaliteit en rationaliteit met een minimaal gewicht. Het resultaat is een zeer schone en compacte lay-out die zorgt voor eenvoudiger onderhoud en is klaar voor gebruik op het circuit, omdat alle onderdelen met betrekking tot de verlichting en richtingaanwijzers gemakkelijk verwijderbaar zijn.
De RSV4R kan is leverbaar in twee verschillende badges: De agressieve en levendige ""concurrentie zwart"" met metallic glans die vergelijkbaar is met de Factory-versie, of in de lichte ""Glam White"" toon, de huidige trendy kleur in de supersport sector. |