|
Motor | 90 graden V-twin, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 92|56.4 |
Cilinder inhoud | 749.9 |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | dubbele overhead nokkenas, vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronische brandstofinjectie, ride by wire |
Ontsteking | digitaal, geintegreerd met brandstof systeem |
Vermogen | 92|67.3|8750 |
Max. koppel | 82|4500 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | zes versnellingen |
Verhouding | 14/36 (2.57) |
Overbrenging | ketting 16/46 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium swingarm |
Vering voor | instelbare (veervoorspanning en uitgaande demping) 43mm Showa USD voorvork, 167 mm veerweg. |
Vering achter | Monoshock, 150 mm veerweg. |
Remmen voor | Dubbele schijfrem 320 mm, vier zuiger remklauw. |
Remmen achter | Enkele remschijf 245 mm. |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1115 |
Lengte | 2216 |
Breedte | 905 (hendels) |
Hoogte | 1180 (instrumenten) |
Zithoogte | 870 |
Drooggewicht | nnb |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De ultieme funbike van Aprilia nu met de zekerheid van ABS en fraaie onderspoiler: de nieuwe Dorsoduro 750! Het motorblok van de Dorsoduro is ontwikkeld in samenwerking met Aprilia Racing, dat grossiert in wereldtitels. Het resultaat is een compact 90° V twin motorblok met een extreem vermogen van 92pk en een koppel van 82Nm. Voorzien van een geavanceerd elektronisch brandstof injectiesysteem en een in drie standen verstelbare mapping voor optimale prestaties onder alle omstandigheden.
|