Nieuwsbrief:

Track Support

Alle motoren van Track Support
11 motoren gevonden
APRILIA TUONO V4
APRILIA TUONO V4
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2013, 39513 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 8.650,- € 8.990,- p/mnd klik hier
2015, 35743 Km
YAMAHA YZF R1
YAMAHA YZF R1
€ 10.499,- € 11.000,- p/mnd klik hier
2014, 33600 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 ABS
DUCATI MULTISTRADA 1200 ABS
€ 7.950,- € 8.250,- p/mnd klik hier
2012, 38907 Km
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
DUCATI MULTISTRADA 1260 S
€ 10.450,- € 11.000,- p/mnd klik hier
2017, 76627 Km
KTM 690 DUKE ABS
KTM 690 DUKE ABS
€ 5.500,- p/mnd klik hier
2014, 19199 Km
KAWASAKI ZRX 1200 R
KAWASAKI ZRX 1200 R
€ 4.990,- p/mnd klik hier
2001, 71801 Km
DUCATI 848 EVO CORSE SE
DUCATI 848 EVO CORSE SE
€ 9.490,- p/mnd klik hier
2012, 38546 Km
KTM 690 DUKE ABS
KTM 690 DUKE ABS
€ 4.999,- € 5.250,- p/mnd klik hier
2014, 13211 Km
YAMAHA FJR 1300
YAMAHA FJR 1300
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2011, 98543 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING
HONDA GL 1800 GOLDWING
€ 14.000,- p/mnd klik hier
2006, 16709 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geļnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geļntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
© 2000 - 2025 Motoroccasion