Nieuwsbrief:

Linders Motoren

WELKOM BIJ LINDERS MOTOREN! Hét adres voor onderhoud, reparatie en verkoop van alle merken motorfietsen, en waar het leveren van kwaliteit eerste prioriteit is. Linders Motoren te Haelen is een jong en modern bedrijf met inmiddels meer dan 10 jaar ervaring in de motorfietsbranche. U kunt bij ons o.a terecht voor: Verkoop van alle merken gebruikte motorfietsen. Inkoop van uw huidige motor. Onderhoud/reparatie van alle merken motoren. Schadetaxatie. Schadereparatie, en een goede afhandeling met uw verzekeringsmaatschappij. Inbouwen van SCM goedgekeurde alarmsystemen en de bijbehorende periodieke keuringen hiervan. Storingsdiagnose van alle merken motoren met behulp van onze TEXA diagnose computer. Verkoop en eventuele montage van accessoires (navigatie, communicatie systemen, ed.). Aankoopkeuringen. Het 35kw maken van uw motor (of verwijdering hiervan).
Alle motoren van Linders Motoren
19 motoren gevonden
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 5.949,- p/mnd klik hier
2023, 0 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.799,- p/mnd klik hier
2021, 1770 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.599,- p/mnd klik hier
2017, 21925 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2018, 10302 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 7.899,- p/mnd klik hier
2018, 6140 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 21.750,- p/mnd klik hier
2022, 11741 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2019, 22115 Km
KAWASAKI Z 750 R ABS
KAWASAKI Z 750 R ABS
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2011, 28063 Km
HONDA NC 750 S DCT
HONDA NC 750 S DCT
€ 6.150,- p/mnd klik hier
2016, 16271 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 7.799,- p/mnd klik hier
2020, 12444 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1200 RS
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1200 RS
€ 16.450,- p/mnd klik hier
2021, 6021 Km
KAWASAKI NINJA 1000SX TOURER
KAWASAKI NINJA 1000SX TOURER
€ 12.599,- p/mnd klik hier
2020, 10423 Km
KAWASAKI Z900 PERFORMANCE
KAWASAKI Z900 PERFORMANCE
€ 9.699,- p/mnd klik hier
2022, 14675 Km
KAWASAKI Z900 PERFORMANCE
KAWASAKI Z900 PERFORMANCE
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2021, 19371 Km
YAMAHA XSR 700 ABS
YAMAHA XSR 700 ABS
€ 7.499,- p/mnd klik hier
2019, 8585 Km
YAMAHA FZ 8
YAMAHA FZ 8
€ 6.199,- p/mnd klik hier
2013, 7340 Km
YAMAHA FZ 1 FAZER ABS
YAMAHA FZ 1 FAZER ABS
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2010, 18969 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 15.750,- p/mnd klik hier
2019, 10024 Km
KAWASAKI Z 800 ABS
KAWASAKI Z 800 ABS
€ 7.499,- p/mnd klik hier
2016, 16499 Km
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion