Nieuwsbrief:

Lemstra Motoren

Lemstra Motoren is officieel dealer van Kawasaki in Noord-Holland. Onderdelen en reparaties , kledingverkoop, verhuur, schadereparatie en occasions. Naast het brede assortiment van motoren doen we het onderhoud van alle japanse merken. Tevens gebruiken wij voor het onderhoud uitsluitend orginele onderdelen. U kunt altijd bellen of mailen voor een afspraak.
Alle motoren van Lemstra Motoren
13 motoren gevonden
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2020, 4630 Km
Merkdealer
KAWASAKI W800
KAWASAKI W800
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2024, 3550 Km
Merkdealer
KAWASAKI NINJA ZX-10R
KAWASAKI NINJA ZX-10R
€ 14.750,- € 14.995,- p/mnd klik hier
2017, 27780 Km
Merkdealer
KAWASAKI ELIMINATOR 500
KAWASAKI ELIMINATOR 500
€ 6.749,- p/mnd klik hier
2024, 684 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 14.349,- p/mnd klik hier
2024, 10 Km
Merkdealer
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2017, 3238 Km
KAWASAKI NINJA 1000SX
KAWASAKI NINJA 1000SX
€ 16.399,- € 17.049,- p/mnd klik hier
2024, 10 Km
Merkdealer
KAWASAKI W800
KAWASAKI W800
€ 10.399,- p/mnd klik hier
2024, 10 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2023, 18699 Km
HONDA VT 750 C SHADOW
HONDA VT 750 C SHADOW
€ 6.199,- p/mnd klik hier
2008, 12513 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
€ 6.350,- p/mnd klik hier
2022, 29800 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 5.640,- p/mnd klik hier
2018, 39900 Km
Merkdealer
HONDA CBF 600 S ABS
HONDA CBF 600 S ABS
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2011, 8190 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion