Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistof gekoelde 4-takt, 4 cilinder lijn motor |
Boring x slag | 62 mm x 62 mm |
Cilinder inhoud | 599 cc |
Comp. verhouding | 12.0 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen, DOHC |
Brandstof toevoer | Carburatie, 36mm Keihin |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 100 pk / 73 kW bij 11500 tpm |
Max. koppel | 66 Nm bij 9500 tpm |
Koppeling | Natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium frame |
Vering voor | Telescopische voorvork, ingaande en uitgaande demping instelbaar, veerweg 130 mm |
Vering achter | Achterbrug, Monoshock, ingaande en uitgaande demping instelbaar, veerweg 120 mm |
Remmen voor | hydraulisch bediend, dubbele remschijf, Ø 298 mm, 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele remschijf, Ø 245 mm, 1-zuiger remtang |
Voorband | 120/70-ZR17 |
Achterband | 160/60-ZR17 |
Wielbasis | 1415 mm |
Lengte | 2145 mm |
Breedte | 725 mm |
Hoogte | 1190 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 187 kg |
Leverbare kleuren | Blauw |
Beschrijving | |
 |
Speedservice Motorshop |
|
Guido Gezellelaan 40
Bergen op Zoom
Plan de route
|
 |
0164-236829
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken