Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De motor staat bij Motorcentrum almere!
- ook geschikt voor het A2 rijbewijs op 35KW/Code 80
- inruil / financiering mogelijk
Al onze motoren worden rijklaar afgeleverd met 3 maanden garantie. Uitgezonderd zijn de low- budget motoren.
Wij bieden u als klant echter de mogelijkheid om uit verschillende zekerheidspakketten te kiezen. Zo kunt u zelf bepalen hoelang u garantie op onze occasion wilt hebben.
Pakket 1 : 6 maanden garantie en een beurt volgens het fabrieks onderhoudsschema. Kosten 199.- euro.
Pakket 2 : 12 maanden garantie en een beurt volgens het fabrieks onderhoudsschema. Kosten 299.- euro. Alleen voor motoren jonger dan 12 jaar en minder dan 80.000km.
Pakket 3 : 24 maanden garantie en een beurt volgens het fabrieks onderhoudsschema. Kosten 399,- euro. Alleen voor motoren jonger dan 12 jaar en minder dan 80.000 km
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, 4-takt, V-twin |
Boring x slag | 85|83 |
Cilinder inhoud | 942 |
Comp. verhouding | 9.0:1 |
Kleppen | 4 kleppen SOHC |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 54|39.4|6000 |
Max. koppel | 76.8|3000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | stalen dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescoopvork, Ø 41 mm, veerweg 135 mm |
Vering achter | swingarm (monocross), veerweg 110 mm |
Remmen voor | enkele schijf, Ø 320 mm |
Remmen achter | enkele schijf, Ø 298 mm |
Voorband | 130/70-18M/C 63H |
Achterband | 170/70B16M/C 75H |
Wielbasis | 1685 |
Lengte | 2435 |
Breedte | 1000 |
Hoogte | 1080 |
Zithoogte | 675 |
Drooggewicht | 278 |
Leverbare kleuren | Midnight Black, Ocean Depth, Dark Red, Viper Blue |
Beschrijving | De zeer fraaie XVS950A Midnight Star is op alle fronten de perfectie cruiser.
Een lage, comfortabele zitpositie en een lange wielbasis zijn kenmerkend voor de van een hoog koppel voorziene 942 cc V-twin. En het lichte, opmerkelijk soepele weggedrag samen met de klassieke cruiser-look maken het plaatje compleet. Deze machine kiest u als verlengstuk van uw levensstijl.
Dus neem plaats en ervaar het cruiser-plezier in zijn puurste vorm. Daar is de XVS950A Midnight Star immers voor gebouwd. |
 | Deventer, Overijssel |
 | 0570-656006 |
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK
(Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken