Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Hele mooie Yamaha XT660 X
- Korte kentekenplaathouder
- Kleine knipperlichten
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt ééncilinder |
Boring x slag | 100|84 |
Cilinder inhoud | 660 |
Comp. verhouding | 10 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 48|35,3|6.000 |
Max. koppel | 58,4|5.250 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 170 |
ABS | nee |
Frame | dubbel stalen wiegframe |
Vering voor | 43 mm telescopische voorvork, veerweg 200 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 191 mm |
Remmen voor | enkele 320 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Remmen achter | enkele 245 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 160/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1.490 |
Lengte | 2.175 |
Breedte | 860 |
Hoogte | 1.210 |
Zithoogte | 875 |
Drooggewicht | 173 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het XT model van Yamaha gaat al lang mee (vanaf de XT 500) en de XT 660 X is de in 2004 gepresenteerde opvolger van de XT 600 met injectie motor en vloeistofkoeling. Ook leverbaar als enduro uitvoering (XT 660 R). leverbare kleuren racing blue en X-grey |
| Bathmen , Overijssel |
| 06-38357616 |
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes.
De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur.
De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S.
Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen.
Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken