|
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, 4-kleppen, enkel bovenliggende nokkenas, V-twin |
Boring x slag | 85|83 |
Cilinder inhoud | 942 |
Comp. verhouding | 9,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 52,1|38,3|5,500 |
Max. koppel | 79,5|3,000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ĝ 41 mm |
Vering achter | Achterbrug |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ĝ 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ĝ 298 mm |
Voorband | 100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Achterband | 150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Wielbasis | 1,575 |
Lengte | 2,255 |
Breedte | 895 |
Hoogte | 1,120 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 252 |
Leverbare kleuren | Yamaha Black, Racing Red |
Beschrijving | There is a new kind of motorcycle on the block. In de jaren 60 was de street scrambler bijzonder populair onder rijders die een eenvoudige, stijlvolle en stoere motorfiets wilden. Deze motorfietsen zijn typische vertegenwoordigers van de vrije en relaxte tijdgeest van de invloedrijke jaren 60, en dat is duidelijk herkenbaar in de SCR950.
Een motor niet alleen voor de beginnende motorrijder, maar ook voor diegene die al jaren motor rijden. Hoe dan ook, de stoere uitstraling, de natuurlijke zitpositie en het tijdloze design maken de SCR950 onweerstaanbaar. Een street scrambler, voorzien van grof profiel banden, zowel geschikt voor op de verharde weg als ook op de onverharde paden.
Met zijn in zwart afgewerkte, compacte luchtgekoelde 60 graden V-twin produceert deze een prettig pulserend vermogen en levert een zeer lineair koppel. Dit maakt van de SCR950 een geweldige allrounder die garant staat voor optimaal rijplezier. |