Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zware toerbuffel met alarm en zijkoffers in zeer nette staat.
Opties en Accessoires: ABS, Alarmsysteem, Alarmverlichting, Kofferset, Middenbok, Zijkoffers
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 16 kleppen |
Boring x slag | 79|66.2 |
Cilinder inhoud | 1298 |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder, DOHC |
Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 143.5|105.5|8000 |
Max. koppel | 134.4|7000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | aluminium, diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem, Ø282 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1545 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 750 |
Hoogte | 1315 |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 291 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Hét adres in Zeeland voor vakkundig onderhoud en reparatie van uw motorfiets.
In onze modern uitgeruste werkplaats worden motoren van alle leeftijden vakkundig onderhouden en gerepareerd. Naast onderhoud zijn we ook gespecialiseerd in het uitvoeren van schade / taxatie / herstel aan uw motorfiets.
Diagnose voeren wij uit middels de nieuwste apparatuur welke geschikt is voor alle merken motoren. Wij zijn SCM gecertificeerd alarm inbouwspecialist.
Qua specialisatie richten we ons steeds meer op het zelf vervaardigen of aanpassen van motoren en onderdelen.
Ook speciale wensen ivm een handicap of het ontwikkelen van een turbo geblazen motor of frame aanpassingen, verlengde achterbrug etc. is bij ons gewoon mogelijk. Laswerk zoals: RVS, Aluminium,Titanium behoort ook tot de mogelijkheden.
 | Vlissingen, Zeeland |
 | 06-43577997 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken