Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2016
VET
Zeer comfortabele toermotor voor reizen met duo en veel bagage. Hij lijkt zwaar, maar de balans is uitstekend. Ook op het circuit. Een echte all road, maar het moet wel op een weg lijken, dus ook geschikt voor de gravelwegen.
HANDIG
Wil je meer informatie over deze motorfiets of een proefrit maken? Neem contact met ons op via 050-5779199 of info@triumph-mg.nl
GEZELLIG
Langskomen kan natuurlijk ook, de koffie staat klaar.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
Cilinder inhoud | 1215 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 137 pk / 101 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 121 Nm bij 6400 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Tubular stalen trellis frame |
Vering voor | Kayaba 46mm upside down forks |
Vering achter | Kayaba monoshock |
Remmen voor | Twin 305mm floating discs, Nissin 4-piston calipers, Switchable ABS |
Remmen achter | Single 282 mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 R 17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2248 mm |
Breedte | 885 mm |
Hoogte | 1410 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 259 kg |
Leverbare kleuren | Graphite, Phantom Black, Sapphire Blue |
Beschrijving | Als echte Tiger, is deze motorfiets gebouwd voor het avontuur. Nieuwe wegen ontdekken, of zelfs nieuwe landen en nooit stoppen alleen maar omdat de weg ophoudt.



Wij hebben de Tiger Explorer gebouwd voor elke rijder die op zoek is naar robuuste betrouwbaarheid, comfort voor lange ritten een krachtige motor met een hoog koppel en een groot brandstofbereik, uitstekende rijeigenschappen en de veelzijdigheid om onverharde wegen aan te kunnen.



En daarmee hield het voor ons niet op. Daarna voegden wij nog een heel scala aan slimme functies toe, waaronder ABS, antidoorslipregeling en cruisecontrol. Samen met het speciale karakter van de driecilinder Triumph-motor en het natuurlijke, gemakkelijke rijgedrag voelt de motor zich net zo thuis in de stad als op de steppe.

 |
Triumph Motorcycles Groningen is exclusief dealer voor Triumph in de regio Groningen. Wij hebben gekozen voor dit eigenzinnige Engelse merk omdat het zo goed bij ons past. Ten eerste vanwege de betrouwbaarheid en omdat ze bij Triumph de motorrijder centraal stellen. Alle Triumph's worden ontwikkeld met dezelfde missie: de rijder de best mogelijke rijervaring bezorgen. En dat is precies waar wij bij Triumph Motorcycles Groningen ook voor staan!
Kom eens langs in onze gezellige showroom en maak kennis met de prachtige modellen die Triumph te bieden heeft. Neem een kijkje in onze Triumph kleding corner of loop eens binnen bij onze werkplaats.
Graag tot ziens in Groningen
Leonard Wagenmakers
 | Groningen, Groningen |
 | 050-5779199 |
Wist u dat: In de motortaal "Off road" betekent: Met de off road, of de off the road-motorfiets, kan door het landschap worden gereden, waarbij modder, kuilen, mul zand en stenen kunnen worden getrotseerd. Off the road geeft aan dat de motorfiets niet primair is ontworpen voor het rijden op de weg, wat echter wel mogelijk is. De off road is een
kruising van een motorfiets voor gebruik op de weg en een crossmotorfiets. Hij heeft banden met een grof profiel en een
voorvork met een extra lange veerweg, waardoor hij hoog op de benen staat. Bovendien is een beschermplaat aangebracht die het carter tegen steenslag beschermt. Zoals veel trends is de off road-rage uit de Verenigde Staten komen overwaaien. Dat gebeurde in de tweede helft van de jaren zeventig. Yamaha was trendsetter met een eencilinder 250CC tweetakt. De Yamaha XT500, met eencilinder viertaktmotor, is zonder twijfel de
bekendste off road en bleek een betrouwbare motorfiets die zich in een grote populariteit mocht verheugen. De XT500
heeft inmiddels een aantal waardige opvolgers gekregen, waaronder de XT600. Een groeiende trend is het toenemend aantal cc’s dat de constructeurs in de off road-motorfietsen stoppen. De Yamaha XTZ750 Super Ténéré bijvoorbeeld heeft twee cilinders met een gezamenlijke cilinderinhoud van 750CC. Off road rijden is een avontuurlijke bezigheid, men komt op plaatsen waar men met de auto niet kan komen. Een off road-rijder heet in Frankrijk een randonneur, een wandelaar, iemand die wandelt met behulp van de motorfiets. De Engelsen spreken van dual sport als zij off road bedoelen en dat geeft duidelijker aan waarvoor deze motorfietsen in de praktijk worden gebruikt, namelijk op én naast de weg.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken