Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
In zeer nette en originele staat.
- Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren. - Vanaf vrijdag 25 oktober t/m zaterdag 2 november zijn we alleen op afspraak geopend. U kunt ons altijd bereiken op 06 54241945
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 74.0|52.3 |
Cilinder inhoud | 675 |
Comp. verhouding | 12.85 : 1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting met secundaire luchtinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 106|78|11,850 |
Max. koppel | 68|9,750 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.4 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk |
Vering voor | Kayaba 41 mm omgekeerde voorvork, instelbare voorspanning, terugveringsdemping en compressiedemping, veerweg 115 mm |
Vering achter | Kayaba monoshock met piggybackreservoir, instelbare terugveringsdemping en compressiedemping, veerweg achterwiel 135 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 310 mm. Nissin radiaal 4-zuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 220 mm, Brembo éénzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 180/55 ZR17 |
Wielbasis | 1,410 |
Lengte | |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1,110 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 168 |
Leverbare kleuren | Diablo Red/Matt Aluminium Silver |
Beschrijving | Rijden op een Street is nog nooit zo enerverend geweest. De Street Triple Rx combineert een agressieve stijl met een duivels mooi voorkomen met wat extra inspiratie op basis zijn supersport broer, de Daytona R.
De Rx versie van de Street Triple is de variant met de hoogste specificaties, met een messcherp uiterlijk dat geïnspireerd is op onze supersport en standaard fly screen en belly pan. De Street Triple Rx is afgewerkt in een uitdagende kleuren combinatie, Diablo Red en Matt Auminium Silver en heeft bijpassende rode velgen. Ook is de Rx standaard uitgevoerd met een quickshifter zodat hij zijn sportieve uiterlijk kan waarmaken. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
| Scharnegoutum, Friesland |
| 0515-785285 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken