|
Motor | Luchtgekoelde Parallel Twin. |
Boring x slag | 90|68 |
Cilinder inhoud | 865 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | multipoint injectie |
Ontsteking | DCI |
Vermogen | 68|50|7500 |
Max. koppel | 69|5800 |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 41/15 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stale wiegframe |
Vering voor | Kayaba, 120mm veerweg, 41mm voorvork |
Vering achter | Schokbrekers met 106 mm veerweg |
Remmen voor | 310 mm schijfrem, Nissin remklauw |
Remmen achter | 255 schijfrem, Nissin remklauw |
Voorband | 100/90 19 |
Achterband | 130/80 17 |
Wielbasis | 1500 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 775 |
Drooggewicht | 205 |
Leverbare kleuren | Cranberry Red and Fusion White, Jet Black |
Beschrijving | Retro en modern hand in hand. Het dubbel ingespoten reactievermogen van de 865cc paralleltwin. Soepel optrekken, dubbelop genieten. Het rustige ritme van de dubbele peashooter uitlaat. Chromen motorkappen. Zwart dashboard met toerenteller. Triumph logo op het zadel. Lakpatroon met twee tinten. Spaakwielen. Stofhoezen voor voorvorken. De complete look. Motorrijden zoals het hoort. Rijden met een glimlach.
De klassieke stijl uit de Sixties zou niet compleet zijn zonder spaakwielen of peashooter-uitlaat die oorspronkelijk in 1959 op de allereerste Bonneville motoren werden gebruikt. De moderne schijfremmen, de ophanging en het stalen draagframe sluiten hier naadloos bij aan en zorgen ervoor dat de T100 mans genoeg is voor de moderne wegen. Traditionele kleurenschema's met twee kleuren en een met de hand aangebrachte streep, of tijdloze 'Jet Black' alternatieven bij de zwarte editie, passen perfect bij het karakter van de T100 en completeren de historische look. |