Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Opties en Accessoires: gear indicator, tassenset, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | viertakt V-Twin, DOHC, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 112 mm x 112 mm |
Cilinder inhoud | 1783 cc |
Comp. verhouding | 10.5:1 |
Kleppen | vierkleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie, 52 mm |
Ontsteking | volledig transistor gestuurd |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen constant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, oliegeveerd |
Vering achter | Telescopische voorvork, oliegeveerd, voorspanning springveer verstelbaar |
Remmen voor | 290 mm dubbele remschijf met Pinslide 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | 275mm remschijf met Pinslide 2-zuiger remklauw |
Voorband | 150/80R16 M/C 63V, tubeless |
Achterband | 240/55R16 M/C 79V, tubeless |
Wielbasis | 1755 mm |
Lengte | 2585 mm |
Breedte | 985 mm |
Hoogte | 1165 mm |
Zithoogte | 710 mm |
Drooggewicht | nnb kg |
Leverbare kleuren | zwart, cherry rood |
Beschrijving | |
 | Deventer, Overijssel |
 | 0570-656006 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit.
Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken