Garantie: Ja Nieuw Geel Grijs |
Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Dit is een veelzijdige motor waar je snel mee vertrouwd raakt. Toegankelijk voor iedereen dankzij het compacte, vloeistofgekoelde motorblok. Deze koppelrijke eencilindermotor biedt een superieure balans tussen prestaties en controleerbaarheid. Mede dankzij de elektronische Ride-by-wire gasklepbediening. De geometrie van het rijwielgedeelte en de zitpositie zijn gericht op optimale stabiliteit en controle.
De DR-Z4S biedt een fijne en controleerbare lineaire gasrespons en voldoet ook volledig aan de Euro 5+-emissienormen. Het is ook het eerste Suzuki-productiemodel waarbij je het ABS voor zowel de voor- als achterrem kunt uitschakelen, zodat je volledige controle hebt over het remmen tijdens off-roadritten. Je kunt er ook voor kiezen om het ABS alleen voor het achterwiel uit te schakelen.
Geavanceerde elektronische assistentiesystemen vormen samen het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Het is ontworpen om het rijgemak te vergroten, je als rijder meer vertrouwen te geven en de prestaties te optimaliseren. S.I.R.S. maakt het je mogelijk om de DR-Z4S nog meer naar jouw eigen inzicht af te stellen om zo het potentieel van deze Adventure Sport te ontdekken.
Het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) bevat een aantal geavanceerde, elektronische rijhulpsystemen. Dat zijn de elektronische Ride-by-wire gasklepbediening, het Suzuki Traction Control System (STCS), het instelbare ABS, het Suzuki Easy Start System, om de motor met één druk op de startknop te laten starten, en de Suzuki Drive Mode Selector. Daarmee kun je de prestaties en vermogensafgifte van de motor afstemmen. Er is te kiezen uit drie rijmodi:
Modus A: biedt de scherpste respons als je het gas opendraait voor maximale acceleratie. De modus is zeer geschikt voor sportief rijden op een goede ondergrond met veel grip.
Modus B: zorgt voor een soepelere gasrespons en een meer lineaire vermogensafgifte. Eigenlijk de stand die geschikt is voor de meeste omstandigheden.
Modus C: geeft het meeste comfort door een nog soepeler gasrespons en de meest vriendelijke koppelafgifte. Deze stand kies je bij voorkeur bij het rijden op losse of anderszins gladde oppervlakken.
Suzuki Traction Control System (STCS)
Dit systeem voorkomt dat het achterwiel doorslipt, zodat je de motorfiets beter onder controle hebt in diverse en wisselende omstandigheden. Je kunt kiezen tussen twee standaardinstellingen voor de straat en een G-modus (Gravel) voor off-road. Je kunt STCS ook helemaal uitschakelen.
G-modus (Gravel)
Deze modus laat een beperkte hoeveelheid wielslip toe tijdens het rijden op onverharde oppervlakken. Zo blijft de motorfiets beheersbaar, terwijl hij tegelijkertijd het consistente vermogen levert dat je nodig hebt om onverharde wegen en landweggetjes met meer vertrouwen te verkennen. Bij de DR-Z4S is deze modus specifiek afgestemd voor rijden op onverharde ondergrond, terwijl die bij de uitvoering DR-Z4SM meer is afgestemd op vlak en verhard wegdek.