Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
nieuw model KTM 790 adventure
met verbeterde verstelbare vering
met rijmodi
en optie voor quickshift en tech pack
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, 4-takt, paralleltwin Vloeistofgekoeld met water / olie-warmtewisselaar |
Boring x slag | 65.7|88 |
Cilinder inhoud | 799 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | |
Max. koppel | 87 |
Koppeling | PASC ? -stopkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | WP APEX 43 |
Vering achter | WP APEX - Monoshock |
Remmen voor | 320 mm Radiale vaste remklauw met vier zuigers, remschijf |
Remmen achter | 260 mm Zwevende remklauw met 2 zuigers |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | 199 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 | Drachten, Friesland |
 | 0512-542142 |
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken