Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
KTM 1290 SUPER DUKE R
- ABS
- Rij modes
- Brembo remmen
- WP vering
- 3 sleutels
- Boekjes / historie
- Bar end spiegels
- Prachtige krachtige Super Duke R
Wij hebben een mooie selectie prachtige motorfietsen met een frisse prijsstelling !!
Van dinsdagmiddag tot vrijdagmiddag 13.00 tot 17.30 uur
Woensdags van 13.00 tot 20.00 uur
Zaterdags van 09.00 tot 16.00 uur
Altijd even bellen voordat u wegrijdt om teleurstellingen te voorkomen
06-25457013
Select Motors Apeldoorn
Loudonstraat 75
7332 BA Apeldoorn
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Twincilinder, 4-takt, V 75° |
Boring x slag | 108 mm x 108 mm |
Cilinder inhoud | 1301 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Electrisch |
Vermogen | 180 pk / 127 kW bij 8870 tpm |
Max. koppel | 100 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Meervoudige oliebadkoppeling, hydr. bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwkoppeling |
Verhouding | |
Overbrenging | X-Ring 5/8 x 5/16" |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Buisframe van chroommolybdeen staalbuizen, geëloxeerd |
Vering voor | WP USD Ø 48 mm |
Vering achter | WP monoshock |
Remmen voor | 320 mm, 2 x Brembo monoblock four-piston radial fixed calliper, brake discs, floating |
Remmen achter | 240 mm, Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1482 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 189 kg |
Leverbare kleuren | Zwart, Oranje |
Beschrijving | Met de KTM 1290 SUPER DUKE R bekroont KTM haar legendarische Naked Bike-serie met een machine die het begrip Streetfighter herdefinieert. Eén blik op de indrukwekkende specificaties en het agressieve design volstaat: de 1290 R is de extreemste Super Duke aller tijden. De ongeëvenaarde prestaties in combinatie met de instelbare rijmodi en de PowerParts-setups staan borg voor weergaloze veelzijdigheid en puur rijgenot - in de stad en op het circuit. En overal daartussenin. De nieuwe KTM 1290 SUPER DUKE R is de gedroomde belichaming van de KTM-filosofie: grenzeloos vermogen, ongehoorde precisie, perfecte ergonomie, topkwaliteit componenten, geen gram teveel... Kortom: "Ready to Race"! De KTM 1290 SUPER DUKE R – High-tech in een agressief design met ongekende functionaliteit en messcherpe sportiviteit, teruggebracht tot de essentie. De nieuwe KTM 1290 SUPER DUKE R combineert optimale prestaties met maximale veiligheid, met ultiem rijplezier als resultaat. |
 | Apeldoorn, Gelderland |
 | 06-25457013 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken