Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2017
stoere sportieve superduke gt
met oranje wielen
een carbon voorspatbord
navisteun
handvatverwarming
quickshifter
rijmodi
boekjes
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Tweecilinder, 4-takt, V 75° |
Boring x slag | 108 mm x 108 mm |
Cilinder inhoud | 1301 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Keihin EMS with RBW |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 127 kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X-Ring 5/8 x 5/16 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Chromium-Molybdenum steel trellis frame, powder coated |
Vering voor | WP Semi-active suspension USD Ø 48 mm, veerweg 125 mm |
Vering achter | WP Semi-active suspension monoshock, veerweg 156 mm |
Remmen voor | 2 x Brembo monoblock four-piston radial fixed calliper, brake discs, floating, remschijf 320 mm |
Remmen achter | Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc, remschijf 240 mm |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1482 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 205 kg |
Leverbare kleuren | Grey / Orange |
Beschrijving | Een lange afstand V-twin raket die trots brult voorbij de top van de voedselketen, hongerig naar meer. Hoe sneller, hoe beter. Een motor die even gelukkig is met het rijden naar de horizon, als het jagen op superbikes. Welkom in de wereld van de 1290 Super Duke GT, waar de verfijning, comfort, snelheid en ultieme prestaties regeren. |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 |
Kobo Motoren |
|
Jade 10
Drachten
Plan de route
|
 |
0512-542142
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken