Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer compleet en in nette staat. Heeft als extra een Akrapovic demper en tankbag.
Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats-chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren.- Wanneer het een BTW motor betreft is de prijs inclusief btw.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Twincilinder, 4-takt, V 75° |
Boring x slag | 108 mm x 108 mm |
Cilinder inhoud | 1301 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Elektrisch |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 8870 tpm |
Max. koppel | 140 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Meervoudige oliebadkoppeling, hydr. bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwkoppeling |
Verhouding | |
Overbrenging | X-Ring 5/8 x 5/16 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 30 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisframe van chroommolybdeen staalbuizen, geëloxeerd |
Vering voor | WP Semi-active suspension USD Ø 48 mm, veerweg 200 mm |
Vering achter | WP Semi-active suspension monoshock, veerweg 200 mm |
Remmen voor | 320 mm, 2 x Brembo four-piston radial fixed calliper, brake discs, floating |
Remmen achter | 267 mm, Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1560 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 860 mm |
Drooggewicht | 222 kg |
Leverbare kleuren | Zwart |
Beschrijving | |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
 |
Joop Hoekstra Motoren |
|
Zwettewei 98-A
Scharnegoutum
Plan de route
|
 |
0515-785285
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken