Nieuwsbrief:

KAWASAKI  ZXR 750 RR - 1993

Bouwjaar:
1993
Kleur:
Groen
Vermogen:
89 kW
Teller:
35.856 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Nee
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
ZXR 750 RR steeds moelijker om te vinden uniek en zeldzaam. 

Van dit type zijn slechts 1000 motoren gebouwd. Dit is nummer 323. Er zijn er toen slechts 5 naar Nederland gekomen. Wellicht is dit nog een van de laatste hier te vinden. Motor heeft maar 1 eigenaar echt een liefhebber gehad.

Echt een originele ZX750K met  het originele blok.

Eigenaar heeft motor als sinds 1993 in bezit.

De originele ZXR 750 RR is onder ander standaard voorzien van Flat-side carburateurs, een Close Ratio versnellingsbak, aluminium tank en mono seat.

Motor is geheel aangepakt maar er zitten ook nog heel veel originele onderdelen van bij.

Motor heeft onder andere een andere voorvork, rem en schakelset remklauw achter , Marvic wielen, andere Air box, Carbon voorspatbord .

Verder voorzien van  een Yoshimura compleet uitlaat systeem En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Door ons nog in 2017 voorzien van een nieuwe set  Michelin Power RS waar eigenlijk niet mee gereden is.

Er zitten nog heel veel originele onderdelen bij waaronder de originele tank en achterkont maar ook de ander originele kuipdelen.

Dan hebben we er nog bij de originele voorvork en uitlaat ,extra wielen en nog heel veel extra andere onderdelen.

Dus eventueel nog terug te bouwen naar origineel. 

Er zitten nog 2 taxatie rapporten van bij de laatste van 2011 met een waarde van
€ 17400

Bel of mail anders voor meer info.



 
  • Koeman motoren het adres voor onderhoud van uw motorfiets.
    Maar ook voor verkoop van motorfietsen nieuw en gebruikt kunt uw bij ons terecht.
    Ook voor banden en onderdelen en een goed advies bent uw hier op het juiste adres.

  • Bezoek ons site voor meer motorfietsen of informatie www.koeman-motoren.nl

  • Motorfiets staat klaar voor een proefrit en/of bezichtiging

Opties en Accessoires:
Aangepaste bestickering, Aluminium (geanodiseerde) bouten en moeren, bobbins, dempers, andere en uitlaatsystemen, kuipdelen, andere, Motortuning, Originele uitlaat, Rem/schakelset, remmen, andere, solo seat, Sportuitlaat, Stalen / RVS leidingen, steunen, andere en/of pedalen, stuur, ander, velgen, andere, wielen, andere, Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Koeman Motoren
Handelsweg 15
Huizen
Plan de route
035-5254276
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion