Met de Vulcan S scoorde Kawasaki een regelrechte hit. Eindelijk een écht nieuw Cruiser concept met een krachtig staand 650cc tweecilinder blok, een volkomen eigen gezicht en de beste handling in zijn klasse. En alsof dat nog niet onderscheidend genoeg was beschikt Kawasaki over een unieke lijn ERGO-FIT accessoires voor de Vulcan S, waardoor werkelijk iedereen een perfecte rijpositie op deze Urban Hero kan vinden.
De Kawasaki Vulcan S 2024 is beschikbaar in de volgende kleuren:
Metallic Flat Spark Black
Pearl Matte Sage Green / Metallic Flat Spark Black (€9.899,-)
Horizontale Back-Link, met 7-voudig instelbare voorspanning, veerweg 80 mm
Remmen voor
Enkele 300 mm remschijf. Remklauw: Dubbele zuiger
Remmen achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70R18M/C 59H
Achterband
160/60R17M/C 69H
Wielbasis
1,575
Lengte
2,310
Breedte
880
Hoogte
1.100
Zithoogte
705
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Metallic Matt Carbon Gray/Ebony,Metallic Flat Spark Black
Beschrijving
Met de Vulcan S scoorde Kawasaki een regelrechte hit. Eindelijk een écht nieuw Cruiser concept met een krachtig staand 650cc tweecilinder blok, een volkomen eigen gezicht en de beste handling in zijn klasse.
En alsof dat nog niet onderscheidend genoeg was introduceerde Kawasaki ook nog eens een unieke lijn Ergo-fit accessoires voor de Vulcan S, waardoor werkelijk iedereen een perfecte rijpositie op deze Urban Hero kan vinden.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd.
Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.