Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In een categorie vol met 400cc sportmodellen introduceert Kawasaki een revolutionair Supersport-model. De Ninja ZX-4RR is uitgerust met een 400cc vier-in-lijnmotor met toonaangevende prestaties in een compact chassis. Of je nu op het circuit bent of op straat, het ervaren van de opwindende kracht van de Ninja ZX-4RR, zijn meeslepende hoogtoerige geluid en zijn scherpe, wendbare handling zal ongetwijfeld de sluimerende Supersport in jou doen ontwaken.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 51 mm x 51 mm |
Cilinder inhoud | 399 cc |
Comp. verhouding | 12.3:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Injectie: Ø 34 mm x 4 |
Ontsteking | |
Vermogen | 77 pk / 57 kW bij tpm |
Max. koppel | 39 Nm bij 13000 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | ø37 mm upside-down voorvork (SFF-BP) met instelbare veervoorspanning en topout veren |
Vering achter | Bottom-Link Uni Trak, gasgevulde schokdemper met piggyback-reservoir, instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 290 mm schijven. Remklauw: dubbele radiaal gemonteerde, monobloc, tegenoverliggende 4-zuigers. |
Remmen achter | Enkele 220 mm schijf. Remklauw met enkele zuiger. |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1380 mm |
Lengte | 1990 mm |
Breedte | 765 mm |
Hoogte | 1110 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Kawasaki introduceert een uniek Supersport model. De Ninja ZX-4RR heeft een 400cc vier-in-lijnmet toonaangevende prestaties in een licht chassis met hoogwaardige vering en remmen. Ophet circuit of op straat, de Ninja ZX-4RR doet je verbazen met zijn hoogtoerigekarakter, waanzinnig geluid en uiterst wendbare handling. |
| Dealerschappen: APRILIA, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM, KYMCO, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI |
NIWA Motorservice is ontstaan vanuit de passie voor motoren en motorsport .
Wij streven naar een goede service, waarbij een tevreden klant voorop staat . Wij investeren veel in gereedschappen en afstelapparatuur om het service-niveau op een hoog peil te houden .
De motor-arena is onze werkplaats , de showroom ons visite kaartje.
 | Zwaagdijk, Noord-Holland |
 | 0228-564000 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken