Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Inruil/financiering mogelijk
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt paralleltwin |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 745 cc |
Comp. verhouding | 10.7:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 54.4 pk / 40.3 kW bij 6250 tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 4750 tpm |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14.1 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, diamant type |
Vering voor | 41mm telescoopvork, 153.5mm veerweg |
Vering achter | Monoshock demper, Pro-Link swingarm, 150mm veerweg |
Remmen voor | Enkele wave disc, 320mm, 2 zuiger remklauw en remblokken in gesinterd metaal |
Remmen achter | Enkele wave disc, 240mm, 1 zuiger remklauw en remblokken in kunststof |
Voorband | 120/70ZR-17M/C |
Achterband | 160/60ZR-17M/C |
Wielbasis | 1535 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 840 mm |
Hoogte | 1285 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 220 kg |
Leverbare kleuren | Candy Arcadian Red / Mat Pearl Glare White / Sword Silver Metallic / Glint Blue Wave Metallic |
Beschrijving | De NC750X heeft een compact, robuust ontwerp en nieuwe prestatiekenmerken waardoor je comfortabel en in stijl op weg gaat. Met een hoge rijpositie voor subliem zicht, een soepele handling en koppelrijke prestaties is dit de perfecte reisgenoot - waar je ook naartoe gaat. En dankzij het indrukwekkende brandstofverbruik en de compatibiliteit met Euro 4 (C02-emissies van 81 g/km) bereik je die bestemming ook nog eens met maximale efficiency. |
Welkom bij Motorcentrum Almere !
Bij ons staat kwaliteit en service hoog in het vaandel.
Door de samenwerking met Motorcentrum Deventer en meer dan 20 jaar ervaring in de motorfietsen branche kunnen wij u een breed assortiment motorfietsen aanbieden, maar ook alles wat met motorrijden te maken heeft.
Kijkt u rustig rond op de site en kijk zelf wat Motor Centrum Almere en Motor Centrum Deventer te bieden hebben.
 |
Motorcentrum Almere |
|
Zeno van Citiumstraat 2
Almere Stad
Plan de route
|
 |
036-5498036
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken