Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Europese (dus met KM-teller) Honda Goldwing GL1800 ABS. Bouwjaar: 2005. Kleur: rood. KM-stand: 147.090 KM.
Deze motor is o.a. voorzien van de volgende opties:
chromen voorplaat onder ruit
foglights
chromen topkoffer rek
turn down eindstukken uitlaat
trekhaak
CD-speler
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt zescilinder boxer |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 1.832 cc |
Comp. verhouding | 9,8 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | PGM-FI Elektronische benzineinjectie met automatische choke |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 118 pk / 87 kW bij 5.500 tpm |
Max. koppel | 167 Nm bij 4.000 tpm |
Koppeling | natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen (incl. overdrive en electrische achteruit) |
Verhouding | 38/16 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | 45 mm telescoopvork met anti-duik, 140 mm veerweg |
Vering achter | Pro-Link met Pro-Arm met elektronisch instelbare veervoorspanning, 105 mm veerweg |
Remmen voor | dubbele 296 mm schijf, driezuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 316 mm schijf, driezuigerremklauw |
Voorband | 130/70 R 18 |
Achterband | 180/60 R 16 |
Wielbasis | 1.690 mm |
Lengte | 2.635 mm |
Breedte | 945 mm |
Hoogte | 1.455 mm |
Zithoogte | 740 mm |
Drooggewicht | 363 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De Goldwing bestaat inmiddels ruim 30 jaar en is nog altijd een toonaangevende toermotor. Met integraalremsysteem, waarmee u altijd op zowel het voor- als achterwiel remt. Vanaf het 2004 model is het windscherm voorzien van verstel- en afsluitbare ventilatie-openingen en elektronisch gestuurde veervoorspanning achter. Leverbare kleuren rood, blauw en grijs. |
 | Kraggenburg, Flevoland |
 | 06-40322739 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken