Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Garantie: Anders
De Ducati Multistrada 1200 is een adventure-touring motorfiets met een sportieve twist, aangedreven door een 1198cc vloeistofgekoelde 2 cilinder motor. De Multistrada 1200 is ontworpen om een breed scala aan rijomstandigheden aan te kunnen, van sportief rijden tot langeafstandstoertochten.
Dit betreft de S versie met o.a. sportieve vering. Verder is deze voorzien van een topkoffer, korte kentekenplaat houder, sportieve ruit en mooie details in carbon.
Wordt geleverd inclusief benodigd onderhoud en garantie.
= Bedrijfsinformatie =
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder, Desmodromic, liquid cooled |
Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
Cilinder inhoud | 1198.4 cc |
Comp. verhouding | 11.5 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Mitsubishi electronic fuel injection system, Mikuni elliptical throttle bodies |
Ontsteking | |
Vermogen | 150 pk / 110.3 kW bij 9250 tpm |
Max. koppel | 118.7 Nm bij 7500 tpm |
Koppeling | Light action, wet, multiplate clutch with hydraulic control. Self-servo action on drive, slipper action on over-run |
Versnellingsbak | 6 speed |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Chain |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Tubular steel Trellis frame |
Vering voor | Öhlins 48mm fully adjustable usd forks, electronic compression and rebound adjustment |
Vering achter | Progressive linkage with fully adjustable Ohlins electronic monoshock. Aluminium single-sided swingarm |
Remmen voor | 2 x 320mm semi-floating discs, radially mounted Brembo callipers, 4-piston, 2-pad. ABS as standard equipment |
Remmen achter | 245mm disc, 2-piston caliper |
Voorband | Pirelli Scorpion Trail 120/70 17'' |
Achterband | Pirelli Scorpion Trail 190/55 17'' |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 850 mm |
Drooggewicht | 192 kg |
Leverbare kleuren | Red (racing grey / black) - Arctic white (racing grey / black) - Diamond black (racing grey / black) |
Beschrijving | |
Altijd al eens willen rijden op een Ducati?
Of was de proefrit te kort om een goed beeld van de motor te krijgen?
Ducati Zaltbommel bied u nu de oplossing! Wij verhuren maar liefst 8 verschillende modellen
 | Zaltbommel, Gelderland |
 | 0418-513521 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken