Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
In schadevrije staat,
verkorte kentekenplaat
Optimate 4 aansluiting
Handkappen
ABS
Rijmodi
Tractioncontrol
Een proefrit maken of deze motor bezichtigen?
Neem dan gerust contact met ons op! Onze verkopers Jack en Cees helpen je graag verder en kunnen je iedere gewenste foto in topkwaliteit toesturen of de inruilwaarde van je huidige motor bepalen.
Welkom bij Motor Centrum Rijen
Motor Centrum Rijen is al meer dan 50 jaar de meest complete motorzaak van Zuid-Nederland en officieel dealer van de merken Kawasaki, KTM, Triumph en Suzuki. In ons familiebedrijf kun je terecht voor alles wat motorrijden zo bijzonder maakt en denken wij graag met u mee. Onze technische professionals staan je met raad en daad bij voor onderhoud, reparatie en schadeherstel.
Naast nieuwe motoren hebben wij in onze 1500m2 showroom ook altijd meer dan 100 topoccasions met garantie op voorraad. Inruil van uw huidige motor, auto, boot of camper is mogelijk en wij helpen je graag bij het vinden van een passende financiering.
BEKIJK ONZE VOLLEDIGE VOORRAAD OP WWW.MCRIJEN.NL
10 dagen gratis allrisk verzekerd
Iedereen die bij ons een motor koopt hoeft zich niet druk te maken over de verzekering, want wij leveren iedere motor af met 10 dagen gratis allriskverzekering! Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag het ons!
Inkoopservice
Wij kopen graag jouw motor in, stuur ons gerust een aantal foto’s en ontvang zsm een interessant voorstel!
Huur je droommotor!
Bij Motor Centrum Rijen kun je ook terecht voor motorverhuur! Wij hebben een breed aanbod van de nieuwste Kawasaki, KTM en Triumph modellen tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Zo huur je al een nieuwe Kawasaki vanaf € 53,- per dag!
Bekijk het gehele aanbod en boek direct online via:
https://motoshare.nl/rider/22847
Voordeelhelmen Rijen
In onze kledingshop Voordeelhelmen Rijen hebben we het grootste assortiment helmen en motorkleding van de Benelux met meer dan 70 verschillende merken! Bekijk ons enorme aanbod of maak direct een pasafspraak via: www.voordeelhelmenrijen.nl
Motor Centrum Rijen
Rijksweg 96
5121 RC Rijen
Tel: 0161-240066
Whatsapp / Facetime: 06-2255 4773
Email: info@mcrijen.nl
www.mcrijen.nl
Openingstijden:
Maandag: Gesloten
Dinsdag: 09.00 – 18.00
Woensdag: 09.00 – 18.00
Donderdag: 09.00 – 18.00
Vrijdag: 09.00 – 18.00
Zaterdag 09.00-17.00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | L Twin cilinder, luchtgekoeld |
Boring x slag | 88|67.5 |
Cilinder inhoud | 821 |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | Desmodromic, 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Siemens electronic fuel injection, 45mm throttle body |
Ontsteking | |
Vermogen | 110||9250 |
Max. koppel | 89|7500 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12.4 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Tubular steel Trellis frame |
Vering voor | Marzocchi 50mm fully adjustable usd forks |
Vering achter | Progressive linkage with fully adjustable Sachs monoshock. Aluminium single-sided swingarm |
Remmen voor | 2 x 305mm semi-floating discs, radially mounted Brembo callipers 4-piston, 2-pad |
Remmen achter | 245mm disc, 2-piston calliper |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 845 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | rood, zwart |
Beschrijving | The new Hypermotard family has left the 2-valve configuration behind to adopt a new 4-valve engine with a water-cooled cylinder, featuring a bore x stroke of 88 mm x 67.5 mm designed to achieve a perfect balance between usability and performance: this is the new 821 cc Testastretta 11° engine which provides maximum power of 110 hp @ 9,250 rpm and torque of 89 Nm @ 7,500 rpm.
The new Testastretta 11° adopts technical solutions which directly reflect Ducati's engineering know-how and have led to the creation of an extremely fluid and stable engine: the 11° valve overlap confirms the excellent results obtained in the Multistrada 1200 family and improves the exhaust and intake stages with consequent steady operation at medium and low speeds. The relocation of the fuel injectors, which was also applied to the engine of the new Multistrada 1200, aims the jet of fuel directly at the hotter rear end of the suction valve, so that all fuel is atomised; a secondary air system similar to that of the 1199 Panigale enables the engine's operation to be optimised thanks to the controlled flow of oxygen which reduces cyclical combustion dispersion, thus effectively eliminating unburnt fuel.
Ultimately, Ducati has managed to obtain a new engine that is extremely enjoyable, performs excellently and which can significantly limit emissions of unburnt fuel |
| Dealerschappen: KAWASAKI, KTM, SUZUKI, TRIUMPH |
Motor Centrum Rijen (vlakbij Breda) is al meer dan 50 jaar de motorspecialist van zuid Nederland. Wij zijn officieel dealer van de merken Kawasaki, KTM, Triumph, Suzuki en Husqvarna en hebben altijd meer dan 100 topoccasions met BOVAG garantie op voorraad.
In ons familiebedrijf kunt u terecht voor alles wat motorrijden zo bijzonder maakt en denken wij graag met u mee. Onze technische professionals staan u met raad en daad bij voor onderhoud, reparatie en schadeherstel. Daarnaast beschikken wij over een zeer uitgebreide kledingshop met vele topmerken zoals Rukka, Rev’It, Alpinestars en Shoei.
Graag tot ziens in onze showroom. Wij staan voor u klaar met een kop koffie en een goed advies!
| Rijen, Noord-Brabant |
| 0161-240066 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken