|
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 106|73 |
Cilinder inhoud | 1300 |
Comp. verhouding | 13.3 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische voorkamerinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 145|107|7750 |
Max. koppel | 149|6500 |
Koppeling | Natte koppeling, anti-hopping, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Constant mesh 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | ja |
Frame | Tweedelig frameconcept van hoofd- en daaraan geschroefd achterframe, meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 310 mm, 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | Enkele schijfrem, Ř 285 mm, zwevende remklauw met twee zuigers |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.518 |
Lengte | 2,212 |
Breedte | 1.000 |
Hoogte | 1,406 |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | 237 |
Leverbare kleuren | Black Storm Metallic, Light White |
Beschrijving | DE BMW R 1300 GS
De BMW R 1300 GS belichaamt de pure essentie van de GS-spirit. Door zijn in verhouding lage gewicht, gecombineerd met de krachtige boxer van 145 pk en zijn imposante cilinderinhoud van 1.300 ccm is deze motorfiets de norm voor alle dingen in het segment van de grote reisenduro’s. Bij de ontwikkeling stond maximale compactheid in plaats van een steeds grotere omvang centraal. Het resultaat: onnavolgbare rijeigenschappen. Ondanks zijn beperkte complexiteit heeft de standaardversie een uitrusting die uitgebreider is dan ooit tevoren. Kom hier alles te weten over de technische gegevens en de uitgebreide uitrusting.
|