Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2024
BTW motor
0134 Adaptieve koplampen
018B Motorsleepmomentregeling
0191 Dynamic ESA
0193 Keyless Ride
019F Designoptie achterste uitlaatdemper
0202 Dagrijlicht
0219 Deluxe Headlight
0222 Schakelassistent Pro
0224 Rijmodi Pro
0230 Comfort-pakket
0235 Dynamiek-pakket
0340 Uitlaatspruitstuk verchroomd
0386 Handleiding nederlands
0417 Centrale vergrendeling
0458 Style Triple Black
0518 Stoelverwarming
0530 Bandenspanningscontrole
05AC ABS Pro
05DF ACC
0603 diefstalbeveiligingssysteem
06AC Intelligente noodoproep
06AE Teleservices
06NS Comforttelefonie met uitg. smartphone
0764 Stopcontact
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor met 2 bovenliggende nokkenassen en balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1254 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 136|100|7250 |
Max. koppel | 143|6250 |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever, WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 276, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.485 |
Lengte | 2.222 |
Breedte | 982,8 |
Hoogte | 1.415,6 |
Zithoogte | 805/825 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Carbonschwarz Metallic, Marsrot Metallic,Alpinweiss Uni, Opt. 719 Bueplanet metallic, Opt. 719 Sparkling storm metallic |
Beschrijving | De R 1250 RT is jouw perfecte metgezel voor op reis: de legendarische BMW ShiftCam boxermotor rijdt net zo krachtig over provinciale wegen dicht bij huis als over bochtige bergpassen. Door het nieuwe front doet de motorfiets dynamischer en slanker aan. Met de gevarieerde features als het extra grote 10,25" TFT-display of de Active Cruise Control geniet je onderweg van extra comfort. Je kijkt aan het eind van de dag ontspannen terug en weet: de volgende rit is altijd de mooiste. |
Verstand en emotie. Ook als u een gebruikte motorfiets zoekt is een BMW de beste keuze. Duurzame technologie, betrouwbare service en een optimale onderdelenlevering spreken uw verstand aan. Innovatieve ideeën, het nauwkeurig afgestemde rijwielgedeelte en ongeëvenaarde, karakteristieke motoren zorgen voor een goed gevoel.
Bovendien biedt BMW Motorrad een in eigen huis ontwikkeld programma, waarbij gebruikte BMW motorfietsen volgens strenge kwaliteitscriteria worden onderworpen aan een uitgebreide inspectie. Daarbij wordt de motorfiets door de BMW dealer op technische en optische toestand gecontroleerd. Eventuele gebreken worden hersteld.
| IJsselstein, Utrecht |
| 030-6008790 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken