Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Modelreeks: jan. 2013 - aug. 2018
Koppel: 125 Nm
Tankinhoud: 20 liter
Gemiddeld brandstofverbruik: 5 l/100km (1 op 20,0)
Aantal eigenaren: 1
Opties en Accessoires: Anti Blokkeer Systeem, Anti doorSlip Regeling, Middenstandaard, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting/digitaal |
Ontsteking | digitaal, dubbele ontsteking. |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 120 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelba. Veeruitslag 190 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 200 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 915 mm |
Hoogte | 1450 mm |
Zithoogte | 850/870 mm |
Drooggewicht | 203 (rijklaargewicht 229) kg |
Leverbare kleuren | Magmarot uni. Ostragrau-metallic matt. Alpinweiss uni. Saphirschwarz-metallic. |
Beschrijving | Een R 1200 GS. Een missie: de beste GS aller tijden.

De BMW R 1200 GS - het origineel onder de reis-enduro's. Al 32 jaar definieert "de GS" het hele segment en is de trouwe reisgenoot bij uitstek van elke motoravonturier. BMW Motorrad opent nu een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal en perfectioneert de iconische R 1200 GS opnieuw.



Een R 1200 GS. Een gevoel: kracht onder alle omstandigheden.

Sterk, gecultiveerd en soepel. De R 1200 GS wordt aangedreven door een nieuw geconcipieerde tweecilinder boxermotor van 125 pk (92 kW). Door het nieuwe koelingsconcept - een combinatie van lucht- en vloeistofkoeling - en de verticale gasflow door de cilinderkoppen, draait de motor altijd bijzonder efficiënt, krachtig en betrouwbaar. Andere verbeteringen als de nieuwe meervoudige natte plaatkoppeling met anti hop functie, het e-gas en de optionele rijmodi maken de nieuwe boxermotor tot het hart van de nieuwe R 1200 GS.



Een R 1200 GS. Een emotie: absolute controle.

De nieuwe R 1200 GS is berekend op èlk terrein. Dat komt door zijn nieuwe, stijvere hoofdframe met een verbeterde Para- en Telelever, die de stuurprecisie van deze enduro nog verder verhogen. Met het optionele Dynamic ESA is het rijwielgedeelte automatisch op elke ondergrond en op elke beladingstoestand af te stemmen. Nog veel multifunctioneler wordt de nieuwe GS door de extra rijmodi, die vier verschillende afstellingen met een druk op de knop mogelijk maken.



Een R 1200 GS. Een indruk: sterke individualiteit.

De nieuwe GS is op het eerste gezicht weer een echte GS: robuust, dynamisch en karakteristiek. Zorgvuldig afgewerkte oppervlakken en een perfecte finish onderstrepen zijn hoogwaardige kwaliteit. Het nieuwe koelingsconcept is vloeiend in de markante lijnvoering opgenomen en het optische zwaartepunt is verder naar voren verschoven, waardoor de nieuwe BMW R 1200 GS nog evenwichtiger en krachtiger oogt. Een omvangrijk optieprogramma maakt de R 1200 GS absoluut uniek. Met een innovatieve LED-koplamp, kruisspaakwielen en maar liefst drie verschillende uitrustingsvarianten kan iedereen van deze enduro zijn persoonlijke GS maken.



Een wereld. Een R 1200 GS: de reis van uw leven.

Aan de marktintroductie van de nieuwe BMW R 1200 GS gaat een unieke lange-afstandsrit vooraf. Onder het motto "One World. One R 1200 GS." gaan vijf enduro-avonturiers op vijf werelddelen met de nieuwe R 1200 GS op reis. Dit tot nog toe unieke plan is een zware test van de nieuwe GS en met een beetje geluk is het ook de reis van uw leven. |
Samen werken aan de toekomst.
BMW motorfietsen fascineren mensen over de gehele wereld. Ze staan voor hoge betrouwbaarheid, innovatieve technologie en uitmuntende service.
Onze medewerkers maken deze reputatie elke dag opnieuw waar. Hun vakkennis en enthousiasme staan garant voor het belangrijkste resultaat: tevreden klanten.
 |
Mofra B.V. |
|
Dorpenbaan 2
Rijen
Plan de route
|
 |
0161-227922
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken