Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nog nette K 75 RT dit is een motor waar je nog vele jaren plezier van kan hebben hij loopt en rijd perfect voorzien van 2 zijkoffers en 22ltr topkoffer, valbeugels en brandstof en temperatuur meter.
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen via telefoon, fax of email. Vanaf april 2008 is onze webshop operationeel. Wij hebben een zeer snelle postorderservice. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 3 cilinders in-line, 4-takt |
Boring x slag | 67|70 |
Cilinder inhoud | 740 |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | 2, DOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 75|54.7|8.500 |
Max. koppel | 68|6.750 |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Drijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | nee |
Frame | Stalen Twin spar |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 285mm Dubbele schijf |
Remmen achter | 285mm Enkele schijf |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 130/90-17 |
Wielbasis | 1.516 |
Lengte | 2.220 |
Breedte | 900 |
Hoogte | 1.300 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 227 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
| Rilland, Zeeland |
| 0113-552298 |
Wist u dat: In de motortaal "Suicide clutch" betekent: Voetkoppeling, met de linkervoet bediend, uitgevoerd op met name Amerikaanse motorfietsen als Indian, Harley-Davidson, Henderson, Ace en Exelcior. De term raakte in zwang toen in de jaren veertig handkoppeling wereldwijd de standaard werd voor moderne motorfietsen. Toen aan het
einde van de jaren zestig in de VS een zelfbouwrage losbarstte, waarbij als basis werd uitgegaan van een zware Harley-Davidson of Indian, kozen veel chopper-bouwers en customizers voor handkoppeling en footshift. Een bepaalde subtrend, veroorzaakt door de film Easy Rider, was het handhaven van het voetkoppelingspedaal - teruggebracht tot een vaak onergonomisch pedaaltje dat achteroverliggend op de chopper nauwelijks nog met de voet te bedienen was. Zo wilde het nog wel eens gebeuren dat stilstaand met ingeschakelde versnelling en ingetrapt voetkoppelingspedaal door de trillingen van het stationair stampende motorblok het pedaal vanzelf terugklapte naar de gekoppelde positie. De motor kon zo zichzelf als een raket lanceren op het moment dat bijvoorbeeld bij een kruispunt werd gewacht op een aanstormende Greyhoundbus, waardoor motorfiets met berijder onder de voorbij walsende Greyhound belandde. Een dergelijk fataal incident wekte voor omstanders en zeker voor de chauffeur van de Greyhoundbus de indruk dat een motorrijder moedwillig een einde aan zijn leven had willen maken. De werkelijke oorzaak moge nu bekend zijn. zie Jockey shift.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken