Nieuwsbrief:

BENELLI  IMPERIALE 400 - 2025

Bouwjaar:
2025
Kleur:
Zwart
Vermogen:
15 kW
Teller:
Rijbewijs:
A2
Garantie:
Ja
benelli - imperiale-400
benelli - imperiale-400
benelli - imperiale-400
benelli - imperiale-400
benelli - imperiale-400
benelli - imperiale-400
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 36 maanden
  • Over ons:

    Hofland motoren is ruim 1300 m2 motorbeleving. Uw adres voor alle nieuwe motoren van CFMOTO. BENELLI, MOTOMORINI, ZERO en diverse occaissions, service & onderhoud, accessoires en alle soorten motorkleding.

    Wij hebben een unieke service! Uw motor is de eerste 10 dagen na aflevering gratis allrisk verzekerd!*

    U kunt dus zorgeloos de showroom uitrijden en hoeft zich geen zorgen te maken over de verzekering; deze is namelijk via Combi Motors Verzekeringen gratis de eerste 10 dagen geregeld*. Zij doen u daarna vrijblijvend een voorstel voor de beste verzekering tegen de scherpste premie na deze 10 dagen.

    Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag het ons!
    *informeer naar de voorwaarden


    Openingstijden:
    Dinsdag 10:00 - 18:00
    Woensdag 10:00 - 18:00
    Donderdag 10:00 - 18:00
    Vrijdag 10:00 - 18:00
    Zaterdag 9:00 - 16:00
    Op zondag en maandag zijn wij gesloten.

    KLIK HIER VOOR DE ACTUELE/ AANGEPASTE OPENINGSTIJDEN!
  • ELEGANTE LOOKS, RETRO SOUL!
    De Imperiale 400 is de klassieke fiets bij uitstek en vormt een rijdende knipoog naar de historische Benelli modellen uit de jaren 50.

    Uitgerust met een karakteristieke luchtgekoelde ééncilinder met een enkele bovenliggende nokkenas, een klassiek uitlaatontwerp, een ronde koplamp en vele chromen details welke de vintage stijl van deze Benelli accentueren.

    Het dashboard van deze Benelli bestaat uit twee analoge klokken welke aangevuld worden door digitale LCD displays. Op deze manier wordt de rijder van alle noodzakelijke informatie voorzien.

    Authentiek. Van de eerste schroef tot de laatste moer
    Het vintage design van de Imperiale 400 brengt je helemaal terug naar de jaren 50. In het oog springt de ronde koplamp, het klassieke uitlaatontwerp en de vele chromen details welke de stijl van deze Benelli accentueren.

    De Imperiale 400 is voorzien van een compact dubbel cradle frame in combinatie met stevige 41mm telescopische veerpoten aan de voorzijde en dubbele schokbrekers aan de achterzijde. het geheel zorgt voor een motor welke uiterst stabiel op de weg ligt en voorspelbaar weggedrag vertoont.

    De 12 liter grote brandstoftank in de vorm van een druppel benadrukt de vintage stijl van de motor. Het typische dashboard met twee grote ronde analoge tellers versterkt dit gevoel.

    KARAKTERISTIEKE ÉÉNCILINDER
    De Imperiale 400 is uitgerust met een 400cc metende luchtgekoelde ééncilinder. Dankzij het staande motorontwerp en de koelvinnen op de cilinder oogt dit blok extra retro.

    Dit betekend niet dat er geen moderne zaken meespelen. Moderne EFI technologie zorgt voor een zuinig verbuik van 3,1 liter op 100 km en een euro5 typegoedkeuring. De 400 levert 29 Nm (2,95 kgm) koppel bij 4500 omwentelingen en het maximale vermogen van 21 pk (15,5 kW) komt vrij bij 5500 omwentelingen.

    De Imperiale is voorzien van een 19" inch voorwiel en een 18" inch achterwiel. Het uitgebalanceerde remsysteem is voorzien van een enkele 300 mm aan de voorzijde en een schijf van 240 mm met een zwevende remklauw aan de achterkant.

Opties en Accessoires:
5 versnellingen, 36 maanden garantie, 374cc 20.4 pk single cilinder motor, Abs, Benzine capaciteit 12 l, Beschikbaar in zwart, zilver & rood, Classic retro design, Droog gewicht 205 kg, Gratis allrisk dekking voor 10 dagen, Gratis bezorging door heel nederland!, Registratiekosten nieuwe motorfiets 75 euro, Zadel hoogte 780 mm




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Aanbieder
Hofland Motoren
Databankweg 2
Amersfoort
Plan de route
033-4555710
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion