Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Referentienummer: 10753
Speciale prijs in verband met de laatste op voorraad!
De Benelli 502C is de ultieme urban cruiser met een opvallend design en comfortabele rijhouding. Met zijn 500cc paralleltwin levert hij soepele prestaties en 47,6 pk – perfect voor zowel beginnende als ervaren rijders. De lage zithouding, brede banden en stoere uitstraling geven hem een echte power cruiser-look, terwijl het LED-verlichtingssysteem en het moderne LCD-display zorgen voor een eigentijdse touch. Of je nu relaxt door de stad toert of een weekendrit plant: de 502C biedt stijl, comfort en betrouwbaarheid in één opvallend pakket. Italiaans design, gebouwd voor elke rit.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 69 mm x 69 mm |
Cilinder inhoud | 500 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 48 pk / 35 kW bij tpm |
Max. koppel | 45 Nm bij 5000 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Frame met stalen buizen en platen |
Vering voor | Upside down vork van ø 41 mm |
Vering achter | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning en demping |
Remmen voor | Dubbele wave schijf ø 280 mm met zwevende tweezuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | Enkele schijf ø 240 mm, zwevende remklauw met enkele zuiger en ABS |
Voorband | 120/70 - ZR17” M/C 58W |
Achterband | 160/60 - ZR17” M/C 69W |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Een klein stukje Italië in ons eigen Brabant.
Laat in onze showroom het pure gevoel uit Borgo Panigale tot je door dringen. Beleef de passie, de historie en de liefde voor techniek en design zoals hij bedoeld is door de ontwerpers en technici uit Bologna.
Voel, zie en ervaar de complete modelreeks van Ducati met (kan het anders???) een Italiaanse espresso, of bekijk in de koffiehoek de verrichtingen van mede Ducatisten via internet of satelliet op een groot tv scherm.
Beleef Ducati bij Moto Puro!
 | Nuenen, Noord-Brabant |
 | 040-2839653 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken