Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  ROAD GLIDE ST - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
MERCURY SILVER
harley-davidson - road-glide-st
harley-davidson - road-glide-st
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Basiskleur: Zilver of Grijs

PRIJS IS RIJKLAAR INCLUSIEF 4 JAAR GARANTIE

West Coast Motors, Uw officiële Harley-Davidson dealer!

U kunt bij ons terecht voor nieuwe en gebruikte Harley-Davidsons, deze worden klaargemaakt door onze up to date H-D gecertificeerde monteurs.

Op nieuwe motorfietsen standaard 4 jaar garantie, optioneel te verlengen tot totaal 5 jaar.

De prijs op onze Harley-Davidson occasions is rijklaar inclusief volwaardige servicebeurt bij aflevering.

2 jaar Europese dealergarantie mogelijk voor motoren tot 7 jaar oud (max. 70.000 km)

1 jaar Europese dealergarantie voor motoren tot 12 jaar oud en max. 80.000 km
 
Inruil alle merken motoren en auto s mogelijk.

Zeer voordelig verzekeren via Harley-Davidson Insurance
www.hd-i.nl

Gespreide betaling of zakelijk leasen? Check de website www.westcoastmotors.nl

Voor motor/casual kleding, helmen en gadgets hebben wij een uitgebreid assortiment in onze gezellige winkel.
U bent van harte welkom!

Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag 9.00 uur tot 18.00 uur, zaterdag 9.00 uur tot 17.00 uur.
Géén koopavond.

West Coast Motors
Madame Curiestraat 6
1821 BM Alkmaar
072-5110629
info@westcoastmotors.nl


Wij zijn aangesloten bij de BOVAG

  • West Coast Motors, Uw officiële Harley-Davidson dealer!

    U kunt bij ons terecht voor nieuwe en gebruikte Harley-Davidsons, deze worden klaargemaakt door onze up to date H-D gecertificeerde monteurs.

    Op nieuwe motorfietsen standaard 4 jaar garantie, optioneel te verlengen tot totaal 5 jaar.

    De prijs op onze Harley-Davidson Originals is rijklaar inclusief volwaardige servicebeurt bij aflevering.

    2 jaar Europese dealergarantie mogelijk voor motoren tot 7 jaar oud (max. 70.000 km)

    1 jaar Europese dealergarantie voor motoren tot 12 jaar oud en max. 80.000 km
     
    Inruil alle merken motoren en auto s mogelijk.

    Zeer voordelig verzekeren via Harley-Davidson Insurance
      www.hd-i.nl

    Gespreide betaling of zakelijk leasen? Check de website www.westcoastmotors.nl

    Voor motor/casual kleding, helmen en gadgets hebben wij een uitgebreid assortiment in onze gezellige winkel.
    U bent van harte welkom!

    Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag 9.00 uur tot 18.00 uur, zaterdag 9.00 uur tot 17.00 uur.
    Géén koopavond.

    West Coast Motors
    Madame Curiestraat 6
    1821 BM Alkmaar
    072-5110629
    info@westcoastmotors.nl
    Wij zijn aangesloten bij de BOVAG






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
West Coast Motors
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion